Hotel, Motel, Backpackers Inn - Reisverslag uit Sydney, Australië van Inge & Lyane - WaarBenJij.nu Hotel, Motel, Backpackers Inn - Reisverslag uit Sydney, Australië van Inge & Lyane - WaarBenJij.nu

Hotel, Motel, Backpackers Inn

Door: Inge & Lyane

Blijf op de hoogte en volg Inge & Lyane

24 December 2009 | Australië, Sydney

We zijn aangekomen in SYDNEY lieve mensen, gisteravond laat reden we de stad in en via de Harbour Bridge zitten we nu in het centrum. Hier kunnen we, heel fijn, ongeveer 2 weken vertoeven in het appartementje van Daisy en Esra (vriendinnen van Lyane). Ze zitten echt op een supermooie locatie, vlak naast King's Cross, DE barstreet van Sydney. Ze zitten hier nu al bijna 3 maanden en hebben gewerkt in Sydney, en na Oud&Nieuw gaan zij de oostkust doen, richting het noorden dus. Eerste indruk van Sydney is goed, gezellige drukke stad en in het centrum kan je bijna alles lopend af.. Hier gaan we kerst en Oud&Nieuw vieren en denk dat we ons wel goed gaan vermaken hier!

Twee weken geleden zaten we nog in Brisbane waar we na een weekend weer met z'n tweetjes op pad zijn gegaan naar Surfers Paradise. 'Afscheid' genomen van onze Nederlandse en Zwitserse reisbuddies (die we een paar dagen later alweer gezien hebben), en back on the road. Surfers is groooot, we hadden een klein relaxed plaatsje verwacht maar nee hoor.. Megahotels en appartementen en niet te zuinig ook, overal staan ze. Een camping was ver uit het stadje dus gingen we op zoek naar een hostel waar we onze auto konden parkeren, daarin slapen en gebruik maken van de faciliteiten van het hostel. Wij van hostel naar hostel lopen maar dit lukte niet. Aan het eind vd middag toch nog een slaapplek gevonden bij 2 locals waar wij heel goedkoop een kamer konden huren. 's Avonds uit geweest en heel veel mensen leren kennen waardoor we de volgende drie dagen erg luxe hebben kunnen leven :) 2 nachten in een superdeluxe hotel geslapen (voor niks!), gezwommen in mooie zwembaden en in heerlijke jacuzzi's gezeten. Alles kwam uit de lucht vallen leek het wel, voor ons een zege want we hadden de laatste tijd alleen maar gekampeerd en heelzuinig geleefd. Ons backpackersleventje werd dus even over een andere boeg gegooid.

Surfers Paradise ligt aan de Gold Coast, en de meeste die hier wonen vinden het echt de mooiste plek op aarde. Het was ook wel mooi maar wij hebben mooiere plekken gezien! De laatse avond in Surfers hebben we weer bij (andere) locals geslapen, bij Terry&Adam die in een appartementencomplex wonen met heel veel lieve mensen, veel verhalen aangehoord van een oude man die daar ook woont. En ze hebben ons echt verwend met pizza's en biertjes die avond! We moesten goed eten van ze, we zijn ook zo mager ;)

Volgende dag (12 dec.) zijn we vertrokken naar Byron Bay. Maaike is weer gezellig met ons meegelift, zij was afgezet door Lolle in Surfers omdat hij zijn zus Laila uit Sydney op moest ophalen, die hier haar broertje voor een paar weken op komt zoeken. Daar maar weer een camping opgezocht en de nachten in de auto doorgebracht en het tentje opgezet voor onze 'logees' Maaike, Lars & Daisy. Daisy kwam ons opzoeken in Byron Bay omdat ze haar baantje had opgezegd in Sydney en het helemaal zat was daar en dus toe aan een leuke 'vakantie'. Lolle&Laila kwamen ook naar de camping en Lars en Stefan zaten al even in Byron dus waren we weer met een grote groep. Samen weer veel bbq's en gezellige avonden beleefd. Afscheid genomen van Stefan omdat hij terug is naar Zwitserland.

Byron bay is dus wel echt wat we hadden verwacht.. Een gezellig klein surfplaatsje met leuke en mooie mensen en veel travellers. Met de meiden hebben we voor de hele week een surfboard gehuurd dus elke dag maar een beetje oefenen en we hebben weer wat golven gepakt. De laatste dagen was er alleen enorme wind en veel stroming, ging wat minder goed dus :(

Ook zijn we veel op stap geweest daar, veel gedanst en gelachen. Omdat we het zo naar ons zin hadden, in wat volgens de Lonely Planet bestempeld staat als 'the promised land' (thanks Patrick!) besloten we de laatste dag om nog 2 dagen langer te blijven. We moesten alleen wel naar een andere camping omdat de onze was volgeboekt! Het is hier zomervakantie, dus de Australiers gaan zelf op vakantie. Andere camping gevonden, iets verder uit het stadje maar gezelliger met meer jonge mensen ipv families en goedkoper (wederom ingecheckt met 4 ipv 6, scheelt in de kosten, haha ;)). Zijn we net geinstalleerd begint het... regen, regen en nog eens regen! En dat 2 dagen lang! Goed plan om langer te blijven... De eerste dag dat het regende ging het nog wel maar de volgende dag was echt alles helemaal nat, tent, kussens, lakenhoezen, matrasjes, kleding, handdoeken.

Overdag konden we schuilen bij een paar jongens uit Sydney die daar een cabin (bungalowtje) hadden gehuurd en 's avonds hebben we met z'n 3en in de auto geslapen. Lyane & Daisy voorin en Inge op de achterbank. Maar het was het allemaal waard. Het is in Byron Bay zo mooi en relaxed, ook veel oude hippies die daar zijn blijven hangen. Op straat kom je veel mensen tegen die op de stoep gitaar zitten te spelen en zingen. En je hebt er een vuurtoren op de heuvel waar je een geweldig mooi uitzicht hebt. Overigens het meest oosterlijke puntje van het Australische vasteland! Wij konden daar wel dagen blijven zitten....

Toch moesten we maar weer eens verder omdat het ons plan was om kerst en O&N in Sydney te vieren. Dus onze wagen weer volgeladen en in een paar uurtjes naar Coffs Harbour gereden. Het was even zoeken naar een slaapplek, we wilden graag een dak boven ons hoofd na alle regen en uiteindelijk hadden we een redelijk hotelletje gevonden. In Coffs hebben we niet zoveel gedaan, vooral bijgeslapen in de heerlijke bedden en veel op de kamers gehangen (gratis internet!). Wel hebben we weer even lekker de toerist uitgehangen, de Big Banana opgezocht omdat Coffs bekend staat om de bananen (maar dat stelde niet veel voor) en we hebben weer even heel hard aan NL teruggedacht toen we een Dutch Miniature Village hebben bezocht. Heel grappig, een mini-mini-madurodam in Australie! En een winkeltje met allerlei NLs lekkers zoals drop en pepernoten. Die konden we daar niet laten liggen natuurlijk...

Voordat we gisteren, 23 december, konden vertrekken, moesten we nog 1 'klein' dingetje regelen: nieuwe registratie voor de auto, omdat de oude verlopen is. In Australie is het zo dat je je auto moet registreren om verzekerd te kunnen zijn en te mogen rijden. Wij dachten natuurlijk, dat doen we wel even! Mooi niet. Omdat we onze Holden Commodore (hij rijdt nog steeds heerlijk, hij heeft ons inmiddels al 5000km op weg geholpen, zonder gebreken, behalve dan het loshangende stof van het dak en de strip van een deur die er niet meer is en wat gekraak her en der) in Queensland hebben gekocht, is het ook handiger om 'm daar te registeren. Maar lui&makkelijk als wij
zijn, hadden we dat nog niet gedaan in Queensland. Wel een poging gewaagd maar toen waren we verkeerd en de plek waar we het moesten doen was al dicht. Dan maar via internet dachten we. Dat werkte niet, gebeld met Wally waar we de auto vandaan hadden maar die kon ons ook niet echt helpen omdat ie niet met internet om kan gaan. Toen maar een soort van Quickfit ingelopen en de mannen daar hebben ons uiteindelijk de gouden tip gegeven: gewoon effe bellen met Queensland Transport! Ze maakten ons al bang dat we helemaal terug moesten rijden naar Queensland om opnieuw te registreren (wij zagen onze kerst in Sydney al niet meer doorgaan...) maar dat hoefde helemaal niet. Een belletje was genoeg!

Eindelijk 's middags op pad gegaan met z'n 4tjes naar Sydney waar we nu dus zijn. Maaike hebben we in Newcastle gedropt, maar haar komen we vd week wel weer tegen in Sydney, net als Lolle&Laila :) gezellig!

Lieve mensen, een hele fijne WITTE (!) kerst toegewenst! Wij gaan kerst vieren op onze slippers, waarschijnlijk op het strand en lekker picknicken. En niet jaloers zijn, jullie hebben sneeuw! En tenminste een kerstgevoel, wat hier nog ver te zoeken is...

EN ALVAST EEN HEEL GELUKKIG NIEUWJAAR! Wij wensen jullie allemaal het beste toe!

kussen en knuffels,
Inge&Lyane

• 24 December 2009 - 07:06

Inge & Lyane :

Foto's komen snel, het internetcafe gaat dicht ivm Christmas Eve. x ons

• 24 December 2009 - 07:44

Mirjam:

Ziet er goed uit meiden, volgens mij redden jullie het zo wel tot augustus;)

Hele fijne zonnige kerst en een gelukkig nieuwjaar allebei!

Kus

• 24 December 2009 - 08:11

Femke:

Jullie schrijven echt ontzettend leuk!! Heerlijk om te lezen, maar wel veel jaloerse gevoelens die dan komen bovendrijven ;)

Fijne feestdagen daar en alvast de beste wensen voor 2010!!

XxXx Femke

• 24 December 2009 - 08:34

Janine:

Meisjes,

Zo heerlijk weer een verhaal van jullie :D Byron bay is echt da bomb! Vond het daar ook zo geweldig. Wilde er voor eeuwig blijven en vond het ook echt wat voor jullie! Lekker kleurtje hebben jullie trouwens, na het zien van jullie fotos realiseer ik me weer hoe wit wij hier in Nederland zijn!!!!

Nu zijn jullie lekker in Sydney :) Ook een geweldige stad. Tip: doe de 'free walking tour' lekker cheap voor arme backpackertjes :) (www.imfree.com.au)

Meiden, wish you the best down under! En tot in 2010 :)

x Janien

• 24 December 2009 - 09:29

Thea En Mart:

Meiden,

Fijne kerstdagen en veel reisplezier in 2010.

Liefs

• 24 December 2009 - 09:30

Corette:

Wat een heerlijk lui lekker leven!

• 24 December 2009 - 09:57

Ellen:

Hallo meiden,leuk om weer jullie verhaal te lezen. Nogmaals een hele fijne Kerst en Gelukkig 2010. Zal een sneeuwbal bewaren in de diepvries.

Groetjes
    Ellen

• 24 December 2009 - 11:00

Bertien:

Hi Lieffies,

Wat een geweldig verhaal weer en super leuke foto's. Lker kleurtje hebben jullie al! Wat leuk dat Daisy bij jullie is :-) heel veel plezier in Sydney!! Alvast fijne zonnige hihi kerstdagen en een heel gelukkig,gezond & liefdevol 2010 toegewenst!! Miss ya girls Xx Bertien

• 24 December 2009 - 11:37

Lucinda:

Hej Girls,

Leuk om jullie verhalen te lezen!
    Ook een hele fijne kerst een een geweldig 2010!!

Groetjes,
    Lucinda

• 24 December 2009 - 13:04

Jannie:

Hoi meisjes.

Heel leuk om jullie verhalen te lezen.
    Volgens mij word het echt jullie droom reis.
    Ik wil jullie dan ook prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar toe wensen,en dat in de zomer.
    groetjes van oma en jannie

• 24 December 2009 - 18:59

Fam Jonker:

Hey Ing,

Het vorige bericht is niet gelukt nu beter hopelijk!!!
    Maar jullie gaan maar lekker genieten van de kerstdagen in Sydney.Fijne feestdagen.

Liefs Martijn,Linda en tim.

• 24 December 2009 - 23:39

Nico En Maria:

Meiden, harstikke mooi wat jullie allemaal meemaken.
    voor mij zie ik weer herkenningspunten van 1984, Brisbane (Melbourne) en Wollongong. Goed om te zien.
    Bij Wollongong zitten jullie vlak in de buurt, maak even foto's van "the beach" en de hoofdwinkelstraat, dan kan ik zien of er veel veranderd is in 26 jaar!
    Verder zien we duidelijk dat jullie je vooral goed vermaken. Je zal zien dat jullie na deze periode alle uitdagingingen aan kunnen, in werk en plezier. Blijf wel alert en laat je door de Aussies niet teveel impalmen, keep a some distance. xxx Pa en Ma.

• 25 December 2009 - 07:12

Caroline Hanemaaijer:

Jullie ook hele fijne (zonnige!) kerstdagen en een prachtig 2010 toegewenst! Lijkt me een hele rare gewaarwording om kerst te vieren met 30 graden boven nul. Zingen ze daar ook: I'm dreaming of a white Christmas? Hahaha!
    Ik ga zo vertrekken naar Spakenburg vanaf terschelling. Hoop dat de treinen rijden met die sneeuw enzo. Afwachten!

• 25 December 2009 - 10:53

Henk & Lous:

Hi Inge,ik heb je sms en bericht gelezen. Wij zijn vanmiddag om 5 uur geland in Sydney. Wat een kloteweer zeg en het blijft zo tot woensdag hoorde ik! Wij zitten nu in YHA Railway Square en gaan de 27e of 28e naar Woolgoolga, net boven Coffs Harbour. Slapen we 2 nachten bij een vrouw die we in Azie ontmoet
    hebben, ze heeft een huisje aan het strand. De 30e zijn we weer terug in Sydney. We moeten zeker meeten, kunnen we even bijkletsen. Jullie moeten ook zeker naar de westkust en Ayers Rock, echt geweldig! We zijn vannacht teruggekomen na een waanzinnige driedaagse trip Ayers Rock. We zijn gebroken maar wat een ervaring! Wat zijn julie plannen voor de komende dagen? See ya

• 25 December 2009 - 20:47

Familie Bos:

Hoi,
    de groetjes en nog een hele fijne tijd toegewenst !!! xx

• 25 December 2009 - 22:05

Gert En Nel :

Hoi Inge(en Lyane),we zijn natuurlijk te laat om jullie fijne warme kerstdagen toe te wensen, maar een leuke 2e kerstdag lukt nog net.
    Maar je weet wel druk,druk druk . We zijn al erg opgeschoten in ons nieuwe huis , over 2 weken hebben we de 1e nacht daar slapen erop zitten. Best wel spannend allemaal maar hebben er erge zin in.
    Het is nog niet klaar dan, de schilder heeft vanaf begin januari nog wel 2 weken werk, maar er valt dan in ieder geval al goed te wonen.
    In ieder geval een leuke, gezellige 2e kerstdag en alvast een knallend, geweldig oud en nieuw.
    Stuur je binnenkort wel een mail met wat foto's,
    hoorde dat je dat leuk zou vinden. ( ben niet echt snel, maar maar komt goed) Jullie reisverslagen blijven heerlijk om te lezen.

Veel liefs .

PS Hebben je wel gemist bij oma , hoor.
    xxx

We hebben je wel gemist bij oma.

• 26 December 2009 - 09:23

Ome Sjaak Tante Wout:

Heerlijke gezellige kerstdagen op het strand en een spannend nieuwjaar. groetjes.

• 26 December 2009 - 14:19

Jose:

Hee Inge & Lyane!
    Het was weer een super leuk verhaal van jullie avonturen! Word er stiekem toch wel jaloers van hoor ;)! Hier is het ook alweer een groene kerst haah ;)!
    De foto's zijn ook erg mooi!

Bij deze wil ik jullie vast een goede jaarwisseling wezen, de kerst is volgens mij al voorbij bij jullie :$? Of doen jullie ook aan 3e kerstdag :D ;)!

Hier gaat alles goed, nu even lekker vakantie, en dan zometeen weer druk met school! Ook de laatste kerst en oud en nieuw aan de vleessteeg! Ben al druk met spulletjes kopen enzo voor me nieuwe slaapkamer! Verder gaat het ook goed, nog lekker aan het werk bij Mercure, en natuurlijk wijntjes drinken enzo ;)! Ik zal vanaaf nog een wijntje op jullie drinken!

Geniet ervan, en ik denk aan jullie!

Liefs

• 26 December 2009 - 14:24

Jose:

p.s ik zal ma wel ff helpen met de foto's, anders ben je zometeen al thuis haha ;)!
    Me haar heb ik trouwens ook kort geknipt :O! Een lange bob, als ik foto's heb van de nieuwe look stuur ik die ook wel even door!

• 28 December 2009 - 13:28

Joshi:

Haa sjatjies!

heerlijk verhaal weer! Leuke kerst gehad? iig alvast een geweldig uiteinde! wij vieren het bij henk en gerlin, gezellig!!

xx ook aan es en dais

• 31 December 2009 - 09:40

Lucienne:

He backpackers!!
    Echt superleuk om elke keer jullie verhalen te lezen. Ik kijk al uit naar de volgende :D

Hele fijne, goeie en knallende jaarwisseling in Sydney. Echt Supergaaf. Ik zal ook even aftellen voor jullie in aussie- tijd haha.
    Xxx

• 31 December 2009 - 09:53

Jan Duyst:

Hallo meiden, Een heel goed nieuwjaar gewenst. De allerbeste wensen van ons.

groeten en knuffels van Christel, Cees, Cynthia, Petha en Jan

• 31 December 2009 - 14:06

Deb:

Lyan en Ing..
    HAPPY NEW YEAR!!!

Dikke kus uit het nijkerkse 2009!

• 31 December 2009 - 14:28

Thea:

Om 14.00 uur onze tijd meegekeken op Euronews naar het vuurwerk in Sydney. Zag er schitterend uit. Om zoiets live mee temaken vergeet je vast nooit meer.

XX

XXXX pa en ma

• 31 December 2009 - 18:03

Buuf Wil:

Hoi Ing en Lyan

Een gelukkig en fantastisch nieuwjaar!

Groetjes....

• 01 Januari 2010 - 12:23

Teunie & Frits:

Hoi Meiden Gelukkig Nieuwjaar. 2010 gaan jullie nooit meer vergeten Inge we hebben je wel gemist de maand december was erg gezellig en druuuuukkkk.
    Dikkekus van ons allemaal Groetjes Bar Watergoor

• 02 Januari 2010 - 17:43

Johan En Hettie:

Hallo Inge en Lyane

Een gelukkig en gezond 2010.
    Wij wensen jullie nog veel (reis)plezier en we blijven jullie belevenissen volgen.

groeten,

Johan en Hettie

• 06 Januari 2010 - 13:01

Marjet:

Lieve ING! Wat een leuke verhalen weer! En wat een geluk gratis hotelkamertjes, zwembaden, jacuzzi's.. hoe wat waar? Wat was de tegendienst? :P haha hoop toch niet dat die er was.. want die manner op die foto! hahah!!

Lief ik vond het écht SUPER lief dat je ondanks je zoveel duizende kilometers verderop zit met een Dutch madurodammetje, mooie stranden, kekke meiden, uitgaan met de AUssies en nog meer van dat (bovendien zat je toen al in SYDNEY!!) aan mijn birthday denkt! Ik vind je een TOPPER!!! Maar dat wist je al! Lieve schat geniet ervan en ik lees jouw volgende avonturen graag!! ;)

xxxx jet

• 11 Januari 2010 - 12:27

Ria:

leuk
    om weer wat van jullie te horen zo te horen hebben jullie veel lol en al veel vrienden gemaakt harstikke leuk van deze kant een heel gelukkig nieuwjaar toegewenst liefs ria

• 12 Januari 2010 - 19:29

Tijmen En Bea:

Beetje laat meiden, maar alsnog Gelukkig Nieuwjaar!!! en nog heel veel reisplezier!!!!naar de foto,s te zien gaat dat wel lukken! groetjes van Tijmen en Bea

• 02 Februari 2010 - 17:45

Familie De Roos.:

Hee Inge,

eindelijk een berichtje uit Putten.
    Van harte gefeliciteerd me je 23e verjaardag.
    We lezen je verslagen, wat ontzettend leuk om allemaal mee te maken.

Groetjes van,
    Nico, Trijnie, Anne & Floor.