Back to reality - Reisverslag uit Sydney, Australië van Inge & Lyane - WaarBenJij.nu Back to reality - Reisverslag uit Sydney, Australië van Inge & Lyane - WaarBenJij.nu

Back to reality

Door: Inge & Lyane

Blijf op de hoogte en volg Inge & Lyane

20 Januari 2010 | Australië, Sydney

Sydney, de grootste en populairste stad van Australie. Ook de drukste, met de meeste nationaliteiten. De stad van het Opera House, de Harbour Bridge en de prachtige Botanic Gardens. King's Cross met de mooie clubs, homeless people, travestieten en homo's. Stad met de schattige gekleurde terrashuisjes en de hoge wolkenkrabbers. Maar bovenal, de stad waar wij de komende 2 maanden zullen wonen! Whoehoe!

Sinds afgelopen zaterdag hebben we dan 'eindelijk' een plekje voor onszelf. Althans, een eigen kamer waar we al onze spulletjes kunnen laten slingeren zonder bang te hoeven zijn dat iemand er aan komt. En, wat heel fijn is, een kast voor onze kleren! Echt voor onszelf is het niet, we huren een kamer(tje) in een huis met nog 5 anderen. Echt goed kennisgemaakt hebben we nog niet, maar het zijn jongens overal vandaan, een Engelsman, een jongen uit Wales (voor ons dus ook Engeland;)), een gast uit Peru en schijnbaar iemand uit Mongolie. Will, uit Wales, is in iedergeval gezellig en via hem zijn we ook aan het huisje gekomen. Hij is een collega van jongens uit A'foort die Lyane kende, dus als het balletje eenmaal rolt...

Terug naar het vorige verhaal. We schreven "Wij gaan kerst vieren op onze slippers, waarschijnlijk op het strand en lekker picknicken...." Ha, dus niet. Kerst betekende 2 dagen binnen zitten, omdat het regende. Al kennen ze in Australie geen 2e kerstdag, maar is het Boxing Day. Een soort van 'bijkom-dag' waarop de restjes van het kerstdiner worden opgegeten. Maar geen zon betekende niet minder gezellig, Daisy had een geweldige kerstbrunch voor ons verzorgd en dus hebben we ons volgegeten zoals dat hoort met kerst. Met een kerstcd op de achtergrond (thanks to Maaike), een minikerstboompje en kerstmuts hadden we toch een beetje een kerstgevoel gecreeerd. Een klein beetje dan. Kerst in de kou is voor ons vele malen 'echter'. Vooral met sneeuw... Al met al wel heel erg gezellig gehad!

Op '2e kerstdag' ging Inge even internetten in de Mac, toen ze een smsje kreeg van Henk & Marlous (neef) dat ze in Sydney aangekomen waren. Bleken ze in dezelfde straat in een cafeetje te zitten. Zo was er dus een kleine familiereunie met kerst in Sydney. Superleuk! 's Avonds nog wat biertjes gedaan met Lyane & Maaike erbij. Erg gezellig!

Dan Oud&Nieuw. Eigenlijk een van de redenen waarom we rond deze tijd in Sydney wilden zijn. Een heel bijzondere ervaring. Is het in NL pas na 12en feest, ging bij ons het wekkertje om 8uur 's ochtends op 31 december. We moesten ons klaarmaken en boodschappen doen voor New Years Eve... We waren met een hele groep Dutchies en gingen gewapend met stokbrood, champagne, hapjes, goon en ander lekker spul op weg naar Millers Point om vanaf daar het uitzicht te bewonderen op de Harbour Bridge en de skyline van Sydney. We wilden eigenlijk pas aan 't einde van de middag gaan maar hoorden via via dat we er vroeg bij moesten zijn omdat het anders al vol zou zitten in het park. Om 11uur kwamen we aan en was het al zo vol dat we nog maar net een goede plek konden uitzoeken met z'n allen! Na een paar uur was het dan ook helemaal bommetje vol, ongeveer 3000 jonge mensen die daar in en op elkaar zaten. De hele dag daar in het park gezeten met een hoop gezelligheid. Kaarten, eten, drinken, powernappen en genieten van de zon die af en toe gelukkig, tussen de kleine regenbuitjes door, doorkwam. We waren met Daisy, Esra, Maaike, Lolle, Laila en ook Henk & Lous arriveerden om een uurtje of 4. Na een lange dag kwam om 9uur 's avonds het eerste vuurwerkspektakel voorbij, 'family fireworks'. Dit was al gigantisch en het was 'maar' een voorproefje op het vuurwerk van 00.00u. En toen, om middernacht, terwijl het bij jullie 14.00u 's middags was, barstte de echte lichtshow los, we wisten niet wat ons overkwam en waar we kijken moesten. Het aftellen schoot er een beetje bij in, maar iedereen gillen en zingen en de champagneflessen konden ontkurkt worden. Supergaaf en zo dichtbij. Echt helemaal te gek om daar met zoveel mensen te zitten en dat vuurwerk te zien. Op Millers Point zijn we nog even gebleven maar daarna maar naar huis gegaan want we waren allemaal gaar van de lange dag! Een om nooit te vergeten!!!

Tot 5 januari konden we bij Daisy&Esra blijven,waar we in totaal 1,5 week hebben gelogeerd. Heel gezellig en heel cosy, met al die meiden in een klein appartementje. Dat het slecht weer was, gaf niet. We konden op de bank liggen! Tv kijken! Films kijken! Sex & the City marathons houden en boeken uitlezen. Zoals het Daisy het in haar blog verwoord: luilekkerland. Heerlijk. Maar vanaf de 5e moesten we toch echt ons eigen plan gaan trekken. Inmiddels hadden we ook alweer afscheid genomen van Lolle & Maaike die samen verder zijn gegaan. En dus waren we weer met z'n 2en, stonden we weer 'op straat' met de gedachte 'het komt wel goed' (ons motto, alles komt goed...). Na een 'afscheidslunch' met Es&Dais zijn we maar in het park gaan zitten met wat biertjes, hopend dat we op goede ideeen zouden komen. Helaas. Toen toch maar besloten om bij Alan&co te gaan logeren. We hadden Alan ontmoet op 1e Kerstdag toen wij ons verveelden en maar even gingen wandelen en hij ook. Sindsdien zijn we regelmatig bij hen thuisgeweest om wat te drinken & te kaarten. Alan, Nieuw-Zeelander, woont samen met zijn broertje Dave, Tony (ook NZ) en Jani & Patty (Chileense meisjes) in een groot huis bij Es&Dais om de hoek. 'If you are really desperate, you can stay at our place', nou, eh, graag! En zo hebben we bijna 2 weken op 17 Kellett St geleefd. Erg gezellig huis, veel samen gegeten (voor hun koken was het minste dat we konden doen, en ze waren dol op onze zuurkoolstamppot & wraps), gedronken en filmpjes gekeken. Onze 1e Sydney-friends hebben we inmiddels
dus gevonden. :)

Maar na een paar dagen, we waren inmiddels 2 weken in Sydney, trokken we het allemaal niet zo meer. De drukte, geen lekker plekje voor onszelf, het lukte maar niet met een job... Toen maar besloten om een dagje naar de Blue Mountains te gaan. Een supermooi bergachtig gebied op ongeveer 2 uur rijden van Sydney. Twee dagen eerder raakten we in een kebabtent aan de praat met Teun, Bram & Maarten uit Den Bosch en daar hadden we veel lol mee gehad, dus zijn we hen op gaan zoeken. Auto gereed gemaakt, pannetje zuurkool mee en gaan! Natuurlijk duurde het allemaal weer wat langer dan verwacht met ons en kwamen we pas 20.00u 's avonds aan in Katoomba, een plaatsje in de mountains. De jongens opgezocht en geregeld dat wij daar, net als zij in hun camper, in de auto konden slapen naast het hostel en gebruik konden maken van alle faciliteiten. Erg leuke avond vol met goon & kaartspelletjes gehad. Vrijdag's met de Brabanders op pad gegaan naar de Jenolan Caves. Wel weer een eindje rijden maar het was zeker de moeite waard. Beetje balen alleen dat we een tour hadden geboekt door de grotten met de saaiste gids ever, inclusief jengelde kids & bejaarden in de groep. Maar het was in ieder geval fijn om weer even 'erop uit' te zijn. En we gaan zeker nog een keertje terug, omdat we o.a. de Three Sisters, hoogtepunt van de mountains, nog niet gezien hebben.

Daarna weer terug naar Alan&co, voor een paar nachten. Toch konden we daar niet voor eeuwig blijven en moesten we een eigen plek zien te vinden. Al hadden we heel graag in het huis op Kellett St willen blijven, maar dat kon niet omdat er simpelweg geen plek is. We sliepen op een airobed op de 'gang', ook niet heel ideaal. Het huisje wat ons thuis is voor de komende tijd is een typisch Sydney's terrashuisje, heel schattig. We waren gelijk verliefd op de stijl van het huis: hoog plafond met tierelantijntjes, houten vloeren, alles wit... Vandaar dat we ons er ook een beetje op hadden verkeken want nu we er ingetrokken zijn blijkt het toch wel klein, viezig en vooral leeg te zijn. Een tv die niet werkt, een verrotte bank, kakkerlakken in de badkamer... Maar agh, dat overleven we ook wel weer. De buurt is wel erg leuk, heel centraal, 10 min. lopen naar Hyde Park en ook 10 min. naar King's Cross. Verder is het een soort van 'homo-wijk', met Oxfordstreet op loopafstand, DE gayscene van Sydney. Maar dat vinden we alleen maar leuk :)

Verder doen we het allemaal nog best goed... De auto doet het nog (paar kleine mankementjes maar geen belemmering), staat nog steeds netjes op dezelfde plek, (op een plek waar het eigenlijk niet mag), zijn nog gezond, we kunnen ook nog goed met elkaar overweg (je weet maar nooit he), lijken zelfs bijna een getrouwd stel want we delen echt bijna alles, zo hebben we nog maar 1 tandenborstel die we al twee maanden allebei gebruiken, een nieuwe kopen vinden we zonde, kunnen we andere dingen voor doen ;) Vandaag maar voor ieder een aparte chocoladereep gekocht, toch nog iets voor onszelf haha..

Nu alleen hopen dat we aan het einde van de week een baantje hebben, dan komt alles goed! Zijn vandaag apart van elkaar (wennen hoor) op pad gegaan langs allerlei restaurants & barren om CV's te overhandigen. Tot blaren aan toe, we hadden namelijk voor het eerst onze nieuwe schoentjes aan. En na 3 maanden alleen op slippers te hebben gelopen kunnen onze tere voetjes niet zoveel meer hebben. Autsj. Maar hopelijk heeft het effect gehad en horen we snel iets.

Ohja en we moeten misschien een beetje op onze lijn gaan letten, want we hebben een winkeltje ontdekt waar je een doos vol muffins, brownies, donuts en ander soort zoetigheden aan 't einde van de middag voor bijna niks mee kan nemen (net als met de taarten bij de Hema op zaterdagmiddag)... Oeps. Scheelt dat Sydney heuvelachtig is en we aardig wat kilometers maken.

Time's flying when you're having fun. Het is alweer januari. Wat, bijna februari alweer. Bijna tijd om de 1e verjaardag van 1 van ons te vieren: Inge is jarig op 2 feb. Zal wel gek zijn, zonder al onze lieve vrienden, vriendinnetjes & familie om ons heen. Maar we gaan er zeker een mooi feestje van maken. Ons postadres is trouwens nog steeds hetzelfde... (kuchhintkuch).

Met liefde,

Lyane & Inge

• 20 Januari 2010 - 07:23

Felipa:

Joooeeehoeee, wat hebben jullie een heerlijk leven :D leuk om te lezen. Ben blij voor jullie!!

Nu nog een baantje, maar ook dat zal wel goed komen.

Geniet! Xoxo

p.s. Ik snap dat jullie op de lijn moeten letten, maar die muffins &^% kan je natuurlijk niet laten liggen haha.

• 20 Januari 2010 - 07:32

Ellen:

Hoi Inge en Lyane,
    Ik kijk iedere dag op jullie site,nieuwschierig? Wat een leuke foto, jullie lijken wel een tweeling daarop.Nederland is volgens mij een van de weinige landen met 2e Kerstdag.Spanje en Belgie hebben het ook niet. Ik hoop dat jullie snel een baantje hebben anders moet ik hier met de pet rond. Nog veel plezier daar.
    Groetjes,
    Ellen

• 20 Januari 2010 - 08:21

Piep:

Blij om weer wat te lezen!! Alleen die tandeborstel delen is echt té vies.. ihi
    xx

• 20 Januari 2010 - 12:00

Anne-Meike:

Sweets!
    Prachtig mooie verhalen weer:) en fijn dat jullie een leuk huisje gevonden hebben! Good luck met de kakkerlakken...
    En dat Brabanders heel gezellig zijn dat wisten jullie toch zeker al!?
    Geniet ervan!!!

• 20 Januari 2010 - 12:23

Inge & Lyane :

Tuuurlijk wisten we dat ;) en Will heeft er geen moeite mee kakkerlakken met zn handen te pakken dus dat is een fijne bijkomstigheid haha.

• 20 Januari 2010 - 13:03

Marjet:

Lieve Ing en Lyane!

Wat is het toch super leuk om alles te kunnen lezen wat jullie meemaken!! Tussen het herschrijven van mijn paper door, lees ik jullie spannende belevenissen en bevind ik me eventjes in Sydney! TE GEK!

Handy dat jullie overal een beetje kunnen crashen! Ik duim voor werk! ;) Leuke fotooss ook!! Zien er nog steeds goed uit, dus don't worry about the cupcakes! ;)

Geniet ervan meiden!
    Liefs Marjet & Ralph

• 20 Januari 2010 - 16:52

Pa:

Ing ik heb 5 EURO overgemaakt dan kun je een nieuwe tandenborstel kopen.

Groetjes

• 20 Januari 2010 - 18:35

Bertien:

Hi lieve meisjes!!
    Wat een te gek verhaal weer...heb het zo snel gelezen dat ik volgens mij de helft niet goed heb gelezen...omdat ik zo nieuwsgierig ben hahaha Wat een ontzettend lief/cosy huisje hebben jullie gevonden, kan best begrijpen dat jullie gelijk verliefd waren! Jammer van de kakkerlakken...die kan je altijd nog verbranden met haarlak hihi (remember - Portugal - The roof the roof the roof is on fire)Hopelijk vinden jullie snel een leuk baantje. Ik zag dat papa bouw al geld over had gemaakt voor een nieuwe tandenborstel...zou ik maar wel even doen ;-)

Love Ya Girls Xx Bertien

• 20 Januari 2010 - 20:50

Joshi:

Ik wilde al vragen wat het adres ook alweer was voor de tandenborstel maar pa bouw was me voor.. maar dit verbaasd mij niets want lyane's grote geheim is als ze ergens logeert dan neemt ze der eigen tandenborstel niet mee maar pakt ze de mooiste! dus dan weten jullie dat ;) MISS YOU!! xx

• 20 Januari 2010 - 21:56

Manon:

Hé Chickies!

Heerlijk om jullie verhalen te lezen! Het is leuk om te horen hoe jullie kerst en O&N hebben gevierd in een ander land. Ik heb zelf deze dagen doorgebracht in Zuid-Afrika en die dagen een ander land is het écht heel anders he?

Missen jullie school al een beetje? (hele domme vraag!)
    Op school komen doe ik niet zo vaak meer, maar als ik er ben geniet ik volop van de diamonds!

Hebben jullie inmiddels al een baantje gevonden?

Dametjes lekker genieten daaro in Sydney! Voor je het weet ben je weer in Nederland en daar moet je toch niet aan denken;)

Heel veel Liefs en Hugs Manon

• 20 Januari 2010 - 22:07

Lucienne:

Ohhh dan weet ik dat ook gelijk. Ik koop altijd de mooiste tandenbrush maar dat doe ik na de hint van Jos NOOOIT MEER!! Wist niet dat je mooie tandenschrobbers moest delen :S

X Luc
    Top verhaal weer...:D

• 20 Januari 2010 - 22:37

Inge:

Wauw pap, bedankt zeg! Daar ga ik een nieuwe flitsende tandenborstel van kopen, alleen voor mezelf.
    Als alle bezoekers van deze site dat nou ook doen, hebben we geen geldzorgen meer ;)

• 21 Januari 2010 - 12:54

Heleen En Jeroen:

Wat een lekker leven hebben jullie daar zeg! Heerlijk.. geniet er van.

En succes met het zoeken naar een job, komt vast goed :).

Genietse! Xx

• 21 Januari 2010 - 17:50

Karin En Bernald:

Ahh wat is je vader toch weer lief voor je ings!
    Ik moest wel lachen ook, Eerst: zonde van het geld om een nieuwe tandeborstel te kopen
    en een zin drna: we hebben vandaag wel 2 lekkere chocolade repen gekocht, haha!!

Genietsee
    x

• 24 Januari 2010 - 14:46

Deb & Wim:

Wat een schattig huisje! Heerlijk om weer een verhaal van jullie te lezen! Ing een job, hoorde ik iets over? Lekker man! Nu Lyane nog!
    Nice picca's! Succes met de jobs!

Liefs Deb en Willem

• 31 Januari 2010 - 19:04

Wouke Ooms:

Beetje vroeg maar beter dan te laat: Inge alvast gefeliciteerd met je verjaardag vanuit een sneeuwvol Amersfoort. Voor het eerst niet thuus in Niekark. Maak er maar een leuke dag van. Groetjes en xxx

• 01 Februari 2010 - 14:05

Gijs En Ilona:

Hoi Inge,

Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Wij genieten van jullie verslagen, leuk om te lezen. Morgen een fijne verjaardag!

Groetjes Gijs en Ilona

• 01 Februari 2010 - 19:17

Ome Piet Tante Maart:

Inge van harte gefeliciteerd met je verjaardag. We hopen dat je een leuke dag zult hebben mer Lyane en jullie vrienden. En nog heel veel reisplezier.

• 02 Februari 2010 - 09:11

Gert En Nel En Kids:

Hey , van harte gefeliciteerd , tis al weer bijna voorbij , maar een hele leuke gezellige verjaardag .
    En nog bedankt voor je leuke kaart, de foto's proberen we zo snel mogelijk te sturen .
    Dikke kus en veel liefs.
    groetjes van ons allemaal.

• 02 Februari 2010 - 10:59

Ria En Jan:

hoi meis, van harte gefeliciteerd met je verjaardag een hele fijne dag, en veel plezier sorry dat ik geen kaartje heb gestuurd maar ik maak het wel een keer goed. ps.leuk verslag weer en de foto's hartstikke mooi veel liefs weer van ons en toi toi toi!!!!

• 02 Februari 2010 - 13:24

Wil:

Hoi Jnge

Gefeliciteerd met je verjaardag! Veel liefs en een dikke kus! Bert Wil Berry en Roy.

• 02 Februari 2010 - 13:33

Wout En Sjaak:

Hoi Inge gefeliciteerd met je verjaardag.Jullie maken zo te lezen genoeg mee,maar dat is toch het mooie van de reis.Nou geniet er maar van voor je het weet ben je weer thuis.we wachten met spanning op het volgende verslag.Groetjes Wout en Sjaak.

• 02 Februari 2010 - 13:38

Wil:

Vergeten,maar ik geniet van je verslagjes!! Super leuk om te lezen dus ga zo door!

• 02 Februari 2010 - 15:26

Van harte gefeliciteerd Inge&Lyane a lot of fun

• 02 Februari 2010 - 16:30

Fijkeline & Martien :

Hoi Inge,

Nog van harte met je verjaardag! Wat een mooie foto's en wat leuk je verhalen te lezen. Wij blijven je verhalen volgen. Geniet ervan!

PS: Ik heb je wel gemist hoor met Singstar op Lil d'r verjaardag!

Groetjes,
    Martien & Fijkeline