Toet toet boink boink centjes verdienen! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Inge & Lyane - WaarBenJij.nu Toet toet boink boink centjes verdienen! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Inge & Lyane - WaarBenJij.nu

Toet toet boink boink centjes verdienen!

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge & Lyane

03 Februari 2010 | Australië, Sydney

Allereerst: papa Bouw, ontzettend bedankt voor de nieuwe tandenborstels. Scroll naar beneden en aanschouw!

Ten tweede: Een oproep aan alle lezers van onze schrijfsels. We vinden het bezoekersaantal namelijk nogal verontrustend. We zijn inmiddels de vijf-en-veertig-DUIZEND voorbij. Redelijk absurde cijfers volgens ons. Dus zijn we heel benieuwd naar onze fans, naast alle trouwe reactieplaatsers. Laat van u horen! (Niet dat jullie dat waarschijnlijk nu opeens wel gaan doen...stelletje stille genieters!)

Ten derde: Iedereen heel erg bedankt voor alle lieve verjaardagswensen die ik heb gehad via post, smsjes en berichtjes hier op de site. In het bijzonder Heleen&Jeroen voor het leuke pakketje met de stroopwafeltjes (die ik nu naar binnen aan het werken ben), drop, tandenborstels (altijd handig een extra paar, kunnen we over een paar maanden nog eens wisselen!) en het boek. Super!

Afgelopen vrijdag, 29 jan., heb ik mijn verjaardagsfeestje gevierd, samen met onze vrienden van Kellett Street, Dave&Prue, Tony, Alan, Julian & Vesh. Een klein feestje vergeleken met voorgaande jaren, maar wel erg gezellig. Eergister om middernacht was het dan echt zo ver, m'n 24e levensjaar ging van start gegaan. Alleen niet zoals ik gehoopt had. We zouden m'n verjaardag inluiden met wat drankjes in een bar, samen met een huisgenoot en 2 vrienden, alleen rond 10en begon ik me niet lekker te voelen met als resultaat dat ik tot half 1 over heb zitten geven. En op het moment dat de klok van 23.59 naar 00.00 versprongs presteerde m'n maag het om zich weer om te keren, dus hing ik boven de pot. Perfect timing, happy birthday to me. Tussen m'n wcbezoeken door konden we er wel om lachen, want toch weer een mooi verhaal erbij. Maar ik heb me in tijden niet zo beroerd gevoerd.

Dinsdag werd ik gelukkig heel wat frisser wakker en Lyane heeft me meegenomen naar Manly, een suburb in het noorden van Sydney waar je met de ferry naar toe moet. Manly Beach is ook heel bekend dus waren we wel eens benieuwd hoe dat was. En het zonnetje scheen! Daar aangekomen zijn we op zoek gegaan naar een tent waar we een taartje konden eten, want wat is een verjaardag zonder taart... We raakten aan de praat met een eigenaar van een restaurantje en werden voorgesteld aan zijn oude, wijze vriend Peter, geboren en getogen in de outback, maar nu woonachtig in Manly. Hij trakteerde ons op koffie, taart (kies ik net weer eentje die niet lekker blijkt te zijn, haha) en mooie verhalen. Heel erg leuk :) Inmiddels was het hele terras op de hoogte van mijn verjaardag omdat de eigenaar het nodig vond om het aan iedereen te vertellen. Best leuk om felicitaties van vreemden te krijgen. Het strand zat er niet meer in omdat het weer toch iets slechter werd en we hebben al weer snel de ferry terug gepakt omdat m'n collega met spoed een kies moest laten trekken en ik dus in moest vallen op het werk. En we wilden zo graag uiteten...

En ja, niet geheel onbelangrijk, WE HEBBEN WERK! Finally. De vorige keer schreven we dat we op pad waren geweest om CV's uit te delen en hoopten we dat er iets uit zou komen. Voor mij pakte dat goed uit, voor Lyane helaas nog niet. In totaal langs ongeveer 30 dingen geweest (en Lyane de laatste dagen nog meer), NIKS gehoord. Maar ik kreeg twee dagen later een telefoontje van een restaurant of ik voor een trial wilde komen, dus een avondje proefdraaien. Een volmondig 'JA' natuurlijk! Wel spannend, geen sollicitatiegesprek oid gehad, dus werd gelijk in het diepe gegooid. Maar het ging me goed af en ik mocht blijven. Jeej! Het restaurant heet Just Another Restaurant (JAR, http://www.justanother.com.au) en is op 1 min. lopen vanaf ons huisje. Ideaal dus en dit was ook het restaurant waar ik het liefste wilde werken, omdat het zo dichtbij is. Een gevarieerde maar kleine kaart met daarbuiten verschillende 'daily specials' en lekker informeel. En BYO, oftewel Bring Your Own, de gasten mogen zelf een fles wijn meenemen, wat hier bij heel veel restaurants kan. Ik was wel een beetje angstig om m'n engels, maar dat gaat supergoed. Af & toe een beetje miscommunicatie ('Sorry? WAT wilt u drinken?' 'Ooo, u bedoelde de rekening ipv de dessertkaart'), maar lief lachen maakt een hoop goed ;) Tot nu toe al veel leuke gasten gehad, vaak wordt er ook aan me gevraagd waar ik vandaan kom (What accent is that? Are u from Germany? You're from Ireland?) en zo kan je toch weer een gesprekje aanknopen. Elke keer als ik werk word ik ook verwend met lekker eten (heb al bijna de hele kaart geproefd) en een goed glas wijn (zo lekker na liters of goon te hebben gedronken). Of een cocktail. Of een shot. M'n collega's zijn ook heel leuk, in de bediening werken we totaal met zn 4en, naast mij: Kelly uit Engeland, Cosimo uit Canada en Aaron (Queensland, Aus) en verder nog een paar man in de keuken, waaronder m'n baas Paul. Homo op en top, net als Cosimo en Aaron. Dus gesprekken over mooie mannen en swingen op 90s hits a la Spice Girls en Jennifer Lopez. And a lot of dirty talk... Wel even wennen
dat mannen elkaar ook met 'babe' aanspreken, zo stond ik in de 'spoelkeuken' samen met het vriendje van Paul, die ons wel eens uit de brand helpt, hoor ik opeens 'Hey babe, hows it going?' dus ik wilde m'n mond al open doen, want ik was het enige meisje, maar het was niet aan mij gericht. Alleen kan ik maar 3 avonden per week werken, dus veel sparen doe ik op deze manier niet. Maar het is in ieder geval iets en ik heb het naar m'n zin.

Maar ik zei WE hebben een job. Afgelopen kwam er dan eindelijk meer positief jobnews, we hadden beide contact gezocht met een horeca-uizendbureau, vergelijkbaar met Mise en Place waar ik voor werkte in NL. Allebei mochten we op gesprek komen, morgen hebben we een training en dan kunnen we hopelijk aan de bak. Hopen dat we hier veel uren kunnen maken, want het verdiend goed. To be continued hoe dit uit gaat pakken!

Verder gaan we werken op een heel gaaf festival: Good Vibrations, 13 februari in Sydney. We hadden online gereageerd en zijn allebei geselecteerd als bartenders. Het is een groots festival met o.a. The Killers, Armand van Helden, Basement Jaxx, Salt 'n Pepa, Chuckie... Superveel zin in! Zie: http://www.gvf.com.au

Dus net als Kokkie & Peppie 'toet toet boink boink centjes verdienen' voordat we verder gaan naar Nieuw Zeeland. En daarna zien we wel weer verder ;) Ons ticket gaan we in ieder geval wijzigen, staat nu op 25 feb. maar dit zal wel ergens begin april worden.

We zijn net uiteten geweest bij JAR, wat gister dus eigenlijk het plan was maar niet doorging ivm werk, maar Paul had ons vanavond uitgenodigd om te komen eten voor m'n verjaardag. En ooo was wat het lekker. In tijden (lees: langer dan 3 maanden) niet zo uitgebreid en lekker gegeten. We zijn verwend met een 3-gangen menu incl. welkomscocktails en heel veel wijn. En nu zitten we zo vol dat we bijna uit onze minijurkjes knappen, want we gingen op sjiek. Tijd om te slapen, morgen vroeg fris&fruitig op voor de training van onze nieuwe job. O en voor ik het vergeet, van Lyane kreeg ik gister toen ik terugkwam van werk een hele mooie ring en nog een gebakje die ik WEL lekker vond.

Een hele dikke kus van mij en natuurlijk ook van m'n allerallerliefste travelbuddy Lyane

  • 03 Februari 2010 - 12:58

    Sabine:

    Yes! nu ben ik als eerste dus is nog niet alles gezegd (daarom reageer ik nooit ;) )

    Super leuk verhaal weer (dat is een klassieker he, maar nu kan 'ie) Fijn dat jullie alles nu lekker op de rit hebben! Komen je MeP kwaliteiten toch nog eens van pas. Blijven genieten (ook een goeie)

    Veel liefs voor jullie allebei! xx

  • 03 Februari 2010 - 13:04

    Inge & Lyane :

    Da's snel! Haha leuk :) Heb wel weer zin om een beetje de MePper uit te hangen, volgens mij hebben ze ook vrij sjieke relaties dus ben benieuwd. Hotspots van Sydney ontdekken!

    Maar wat ik nog wilde zeggen: meer foto's volgen snel. x

  • 03 Februari 2010 - 13:25

    Debby:

    Ing had zeker teveul wientjes op!:P Iezig veel bezoekers idd.. stiekem benieuwd!
    Werkse! Enjoy!
    Liefs x Deb

  • 03 Februari 2010 - 13:53

    Léon.:

    Ha Inge en Lyane, ik ben ook een van die trouwe lezers die nooit reageert.;) Puur uit jaloezie, wat een leven! Geniet er van en succes bij MEP haha!

  • 03 Februari 2010 - 14:17

    Marjet:

    Hier een trouwe lezer en responser! :) Arm meisje.. vier je jouw verjaardag in Sydney of all places en dan doe je niets anders dan boven de plee hangen ;) haha! Mis je NL toch een beetje? Of teveel in de gonies gekeken?? :) Het klinkt allemaal weer super! Tof dat jullie beiden nu een baantje hebben gevonden! :) En wat voor een ook?! Bartenderen bij een kick ass festival... tss hoor je niet back to basic te gaan tijdens de roadtrip ;) haha ! Lief geniet ervan! Wij genieten hier door de verhalen volop met je mee!!

    Dikke kus!
    Marjet en Ralph

  • 03 Februari 2010 - 15:32

    Ilona:

    Hey Inge,
    Ik ben een van die stille meelezers, dus ik wilde toch even laten horen! Ik vind het fijn dat jullie het zo ontzettend naar jullie zin hebben (als ik het zo begrijp). Leuk de blogs elke keer te lezen!
    Veel succes/plezier nog!
    Ilona

  • 03 Februari 2010 - 15:37

    Ellen:

    Ja.Inge en Lyane, ik ben een vaste bezoeker van de site,kijk iedere dag,pure nieuwschierigheid. Fijn dat jullie werk hebben en dat ik on-line een menu kan bestellen.Ziet er allemaal lekker uit. Ik wilde eerst ook een tandenborstel voor je kopen maar ik had het idee dat een pakketje niet het land in zou komen.Ik woon maar in een dorp en zoals jullie misschien wel weten,kom ik tegenwoordig niet verder dan Schiermonnikoog en zie dat programma op de t.v. van de douane in Sydney. Verder wens ik jullie nog veel werk-reis en vakantieplezier.
    Groetjes
    Ellen

  • 03 Februari 2010 - 16:21

    Heleen En Jeroen:

    Leuk, leuk, leuk weer! Geniet nog steeds van de verhalen en dat zullen die andere vele bezoekers ook wel doen. Werkse en succes met de training xx

  • 03 Februari 2010 - 18:06

    Corette:

    Nog even en dan moeten jullie van al die bezoekers berichtjes gaan lezen ;) Dat meisjes werkse de komende tijd!

  • 03 Februari 2010 - 19:07

    Thea:

    Ing...heb je die kaart met €0.78 inmiddels gehad?

    Liefs ma

    P.S. .....wat zijn die benen bruin!!

  • 03 Februari 2010 - 19:20

    Bertien:

    Awesome dudes!! geweldig verhaal..zit hier weer te genieten...ben wel superdepuper nieuwsgierig naar meer foto's hihihi btw leuk restaurantje Ings! Fijn dat jullie allebei wat hebben gevonden..festival sounds perfect ;-)

    Kiss kiss Bertien

  • 03 Februari 2010 - 20:06

    Geertje:

    Hallo Dames,
    Inge nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik vind jullie verhalen erg leuk om te lezen. Vlgde week reizen we weer naar de wintersport. We zullen jullie missen. Ik ben blij dat jullie trouw de tandjes poetsen. WERK ZE. Groetjes van de hele fam.

  • 03 Februari 2010 - 22:07

    Kim:

    Ben bang dat ik ook van de stille genieters ben...;-) Het klinkt ook allemaal zo goed!

    Have fun.


  • 04 Februari 2010 - 11:39

    Kiki&Jayden:

    Dames!
    Erg leuk verhaal om te lezen!
    Succes met werken & Ings snel weer keertje skypen.. Ben je een stukje dichterbij en kan je zien hoe mijn kleine kereltje steeds groter en wijzer wordt!!

    Kus van ons

  • 04 Februari 2010 - 11:42

    Willeke:

    Hoi Inge en Lyanne,

    Wat een leuk verslag en wat zorgt je vader maar weer goed voor jullie!Leuk dat jullie het zo naar je zin hebben down under!
    Ik ben wel een beetje jaloers op het mooie weer daar. Hier is het koud en nat. Heel veel suc6 met je baan en lieve groetjes ook van Henk en Kaitlin,

    Willeke

  • 04 Februari 2010 - 12:39

    Wendy:

    Hey,
    Wat zijn jullie bruin, wordt helemaal jaloers!!
    Inge, morgen komt je moeder met de tantes bij ons nwe huisje kijken dus voor ik weer alles ga vragen dacht ik eerst even de site lezen ;-). (vergat het steeds & het bijhouden van het 'dagboek' van Henk & Lous kost ook al zoveel tijd ha ha). Maar superleuk (en herkenbaar),
    veel plezier nog!
    x

  • 05 Februari 2010 - 01:38

    Maaike:

    Super leuk verhaal meisjes! Mis jullie hier wel hoor!
    Dikke kussen

  • 05 Februari 2010 - 03:25

    Lars:

    Leuk leuk, de big city life!

    Ik ben nog in afwachting van de mail (l.dellemann@gmail.com) dus laat maar komen;)

    En lyane: hopelijk ga ook jij snel aan de bak. Ik ken het gevoel van werkeloosheid in Australie..

    Dikke kus vanuit de westkust!

  • 05 Februari 2010 - 14:19

    Phillip:

    Dat is goed om te lezen dat er geld binnenkomt, toch horeca. Je bent toch niet besmet met dat virus. Scheelt wel in de uitgaves qua alcohol nu je een baan hebt met sluitdrankje(s). En nu tot ergens april hier geld verdienen en dan weer verder? Mooi leven zo of niet. Maak er iets moois van.
    Kriebel & Krabse.
    Kus Phillip

  • 08 Februari 2010 - 21:16

    Anneke:

    Ik dacht laat ik weer eens ff kijken op jullie site!
    Wat een geweldige verhalen en foto's! Ben gewoon al ander half uur aan't lezen en kijken!!!!!
    Ik ben echt jaloers op jullie man!!!
    Wat goed dat jullie werk hebben gevonden!
    Inge, nog gefeliciteerd met je verjaardag!
    Nou meiden werkse ;-) en have fun!!!!!!!
    xxx Anneke

  • 08 Februari 2010 - 21:52

    Alicia:

    Heej meiden,

    Goed om te zien en lezen dat jullie het zo goed naar je zin hebben!! Enne lyan, we missen je wel hoor!! Heel veel su6 met jullie jobs!!

    Dikke kus!!!

  • 09 Februari 2010 - 16:26

    Henk:

    Hoi Inge nog bedankt voor je kaart uit Australie,hij hangt op de koelkast.
    Groetjes Henk

  • 10 Februari 2010 - 12:47

    Joshi:

    Jullie zijn gewoon populair! deal with it!

    En jullie hebben een club trouwe stalkers (vrienden) die nieuwsgierig zijn. Misschien zet ik ook nog wel een berichtje in de bunschoter dan krijg je helemaal veel bekijks!

    Weer een enig verhaal en fijn dat jullie weer tandenborstels hebben! xx

  • 10 Februari 2010 - 17:10

    Joyce:

    Ings,

    Wederom weer heerlijk geschreven, sounds fantastic! En dat festival..TOP! Je postadres was niet gewijzigd toch? Can't wait for the next story girls!

    Kus x

    p.s. Ings je bent weer smerig bruin! haha..

  • 11 Februari 2010 - 22:46

    Ellen:

    Hebben ze in Australie ook Valentein? Ik ben benieuwd. Wil je laten weten waar jullie zijn op nog 150 dagen te gaan, dan stuur ik jullie een centimeter. Deden ze vroeger ook in militaire dienst. Dan knipte ze er iedere dag een centimeter af. Flauw hé.Genieten jullie nog maar lekker van alles.Hier is alles weer wit en koud. Groetjes,Ellen

  • 14 Februari 2010 - 08:19

    Carin:

    Dag Inge,

    Zo te zien en te lezen alles goed daar...
    Nog bedankt voor je leuke kaart!
    Had jij mijn kaart met kerstzegels nog ontvangen zonder priority?
    Schijnt niet aan te komen dus was benieuwd...
    Hier alles goed alleen weer sneeuw!!
    Sven Kramer heeft goud laatste nieuws van hier.
    Zit nu lekker aan een beschuitje hagelslag heerlijk, en ga zo met Wibo maar weer een sneeuw wandeling maken..
    Groeten

  • 15 Februari 2010 - 14:56

    Ria En Jan:

    he Ing,jammer van boven de pot hangen maar ja heb je dat ook een keer meegemaakt op je verjaardag. blij te horen dat het weer goed gaat.super.....dat je werk hebt geniet weer van je verhaal liefs en gr. van Jan en Ria

  • 15 Februari 2010 - 16:35

    Bertien:

    Hey chica's waar blijven die extra foto's?? xxx

  • 21 Februari 2010 - 21:35

    Anja Ras:

    Hoi Inge!! Ik dacht "laat ik ook maar eens reageren". Elke keer komt het er niet van. Wat beleven jullie een hoop daar in australie. Wat een avontuur! Maak er een mooie tijd van. Time flyes when you have fun. roetjes Anja Ras

  • 01 Maart 2010 - 13:28

    Nel:

    dacht ga even kijken of er al een nieuw verslag opstaat, maar nee.(druk, druk druk met centjes verdienen?) Geeft niks heb gewoon het laatste verslag nog een keer gelezen.(Hier regent het toch) dus we wachten gewoon rustig af. Heb je onze mail ontvangen met de foto's ??

    groetjes van ons allemaal

  • 14 Maart 2010 - 20:23

    Deb:

    Tijd voor een nieuw stuk & foto's!! xx

  • 18 Maart 2010 - 12:02

    Snoepschuimpje:

    Wat LEUK!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge & Lyane

Actief sinds 24 Okt. 2009
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 114913

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2009 - 12 Augustus 2010

Australie, Nieuw Zeeland en een stukje Azie

Landen bezocht: