Lost in translation - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Inge & Lyane - WaarBenJij.nu Lost in translation - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Inge & Lyane - WaarBenJij.nu

Lost in translation

Door: Inge & Lyane

Blijf op de hoogte en volg Inge & Lyane

29 Oktober 2009 | Hong Kong, Hong Kong

Hong Kong begon wat stroef: we hebben een uur rondgedwaald op Hong Kong airport op weg naar de uitgang. Gekke kleine chinezen met een onduidelijk accent, totaal niet te verstaan! En wij maar ja knikken en ondertussen heel hard lachen. Bleek dus dat je eerst langs de immigratiedienst moest met een verklaring dat je geen 'swine flu' had. Uiteindelijk is dat goedgekomen, maar toen op zoek naar vervoer. Waar moeten we heen? Mainland? City? Hong Kong Island? En met een airbus, een trein of een tourbus? Hoezo goed voorbereid!

Eenmaal met een airbus aangekomen op Hong Kong Island een beetje rondgelopen en vooral onze ogen uitgekeken. Zoveel wolkenkrabbers en enorme flatgebouwen waar al die mensjes schijnbaar hutje-mutje in wonen. Je moet er van houden... Ook nog DE wijk van HK gespot: Lan Kwai Fong met hippe clubs&bars, maarja, het was 11u 's ochtends...

's Middags de ferryboat gepakt naar mainland: Kwooloon. Ook weer veel gelopen, o.a. Avenue of Stars bekeken (al kenden we geen enkele naam haha) en natuurlijk de skyline aan de andere kant. En dat met onze 2 uurtjes slaap in het vliegtuig (slaappillen werken niet bij ons!). Daarna nog even gechilld in het park. Verder was HK warm&druk maar leuk om een keer gezien te hebben.

Vanochtend na 6,5uur vliegen in Cairns aangekomen (voor de duidelijkheid, het is hier nu 9u 's avonds). Eerste indrukken Cairns: warm&NAT! Het regende gewoon keihard toen we aankwamen. Nog steeds nauwelijks geslapen (slaappillen werkten nog steeds niet) dus vandaag rustig aan (beetje rondgekeken en een heel lange powernap), net al onze eerste free meal achter de kiezen en nu een biertje drinken en de komende dagen Cairns&omgeving ontdekken.

X ons

• 29 Oktober 2009 - 11:15

Jordy:

OG OG!!
    Vind het nu al zwoegen zonder je LY!:'(!!
    Maar we houden contact en zal je af en toe proberen te bellen want.. 287 dagen niet thuis! Gelukkig heb je een stukje van me bij je. Veel plezier en je weet het hè.. Gebruik die SOA-ucontrol kit ;)!
    Hahaha Geintje
    Mis je(L)
    Bisous

• 29 Oktober 2009 - 11:28

Caroline:

Avenue of stars: Is dat de Chinese versie van walk of fame in LA? Lijkt me lastig om de namen te herkennen in het Chinees. Hahaha.
    Kom lekker bij jullie twee. Eerst die jetlag effe kwijt en ga genieten Down Under.
    liefs

• 29 Oktober 2009 - 12:33

Joyce:

Haha heerlijk om te lezen dat jullie letterlijk de toerist hebben uitgehangen in HK.
    Balen dat het zo regende..Hoop dat jullie snel een beetje bijgeslapen zijn, HAVE FUN!

Kus

• 29 Oktober 2009 - 12:33

Mieper:

Hee Inge, wat leuk om te lezen.
    Hoorde van Debby al dat je ging reizen, supergaaf zeg!
    Maar ik ben ook bij de Avenue of Stars geweest en ik herkende alleen Jackie Chan ;)
    Heeeel veel plezier nog!

• 29 Oktober 2009 - 14:24

Thea:

Jammer dat de slaappillen bij jullie niet werkte. Zal aan tante M. vragen of het geen inslaaptabletten waren.

Hebben jullie geen foto's van die kleine mensjes met die grote meiden?

• 29 Oktober 2009 - 15:38

Joshi:

Meisjes meisje..
    Niet al te veel tijd verdoen aan slapen! cola, red bull en coffee zijn hardstikke goede alternatieven! Nog maar 286 daagjes en jullie zijn alweer terug! ik kan niet wachten ;)
    Hele dikke afstands knuffel xx

• 29 Oktober 2009 - 22:38

Maria & Nico:

leuk dat we alles zo kunnen volgen
    veel plezier geluk en wijsheid. Doe geen dingen die je niet doet, er gebeurt altijd precies wat er wordt uitgevoerd, xxx

• 30 Oktober 2009 - 18:34

Jans & Roy:

Hey meiden,

leuk om de verhalen te lezen. Hoop voor jullie dat het snel weer goed weer is. lekker bijslapen en weer verder genieten! Doen jullie de groetjes aan Richard van ons?!

Kus van Roy en Janneke

PS. Roy vroeg zich af of je die aboriginal achter in je boekje al gezien had? haha :P

• 30 Oktober 2009 - 18:34

Debby:

Ojee.. regen hadden jullie niet verwacht natuurlijk! Zijn jullie alweer een beetje bijgeslapen? Jullie konden zeker niet slapen van al die noare berichten in jullie boekjes? Jullie zullen vast in een deuk gelegen hebben. Nou, heel veel succes toeristjes!

Liefs X Debs

• 30 Oktober 2009 - 18:44

Tante Maartje Ome Pi:

jammer dat de pillen niet werkten. toch de veel spanning in je hoofd. of misschien iets te veel biertjes op. bij mij werkt het ook niet met alcohol.maar het zal nou wel weer over wezen. groetjes.

• 31 Oktober 2009 - 00:21

Bee:

Dudes... check je mail hihi.
    Miss ya and Love ya.

xxxx

• 31 Oktober 2009 - 08:25

Ger:

Hey heyyy,

wat leuk al het eerste verhaal, hou vol hé want het thuisfront wil wel op de hoogte blijven. Heel veel plezier nog saampjes.

Liefs Ger

• 31 Oktober 2009 - 13:10

Heidi:

Hey Ing,

Donderdagavond jullie adres gehad van je paps op mijn vaders verjaardag! Ik ga jullie zeker volgen, wordt druk, want met die verhalen van Henk&Lous ben je ook wel ff bezig :-)...

Veel plezier & geniet ervan he!
    x Heidi

• 31 Oktober 2009 - 16:32

Romy:

haha:) Het begint al lekker;) Maar ik mis je wel hoor (inge) Hopelijk gaat de tijd snel voor bij

xxx(K) Romy(inge) je niggie

• 31 Oktober 2009 - 16:56

Nel:

Leuk om de 1e berichten te lezen. Denk maar zo , na regen komt zonneschijn.
    Slaap lekker straks en morgen gezond weer op.
    Have fun .

groetjes

• 31 Oktober 2009 - 18:20

Piep:

Blij wat van jullie te lezen, nu lijkt het net echt alsof jullie daar zijn..
    xx

• 31 Oktober 2009 - 23:16

Maria En Nico:

Let goed op bij het kopen van een auto:
    Vraag of er een "maintenace book" onderhoudsboekje is.
    iedere 60.000 miles dwz 100.000 km dient de distrubutionbelt vervangen te worden, kosten Euro 600/700 incl arbeid. Koop dus een auto waarbij met de miles die je maakt dit niet nodig is. Let op of de kleppen van de motor een tikkend geluid maken, als de motor koud is, kan je wet wel horen, maar als die warm is mag je geen erg tikken meer horen.Dan is de motor in goede coditie. Als de motorlie helder bruin is is dit in orde. Is ie pikzwart vraag dan voor een oilchange and also een new olistrainer (oliefilter) Vraag ook wanneer de brakeblocks remblokjes vervangen zijn en of de brakediscs remschijven in good shape zijn. Een motorkap met veel steenslag voorop geeft een agressieve vorige eigenaar weer en een goed verzorgde auto van binnen laat meestal een goede eigenaar zien die dan ook het onderhoud serieus genomen heeft.
    Succes en koop niet te snel en kijk of ze een soort garantie kunnen geven, xxx

• 01 November 2009 - 10:23

Wout En Sjaak:

Hoy Inge en Lyane jullie verslag gelezen was al weer spannend alleen die regen was niks he net of je in Holland was .we blijven jullie volgen want dat lijkt me ontzettend leuk. liefs en groetjes uit Nijkerk.

• 01 November 2009 - 11:48

Carin:

Dag Inge,

Net even je verslag gelezen...
    Super man nu heb je ook Hong Kong gezien 1 dagje is genoeg zeker.
    Ben benieuwd naar je verhalen over Australie want daar begint het echt, genietse

• 01 November 2009 - 15:10

Rachel:

Wat een indrukken al!
    Ondertussen al een beetje bijgetankt, haha.
    Heel veel plezier nog!

xx Rachel

• 02 November 2009 - 09:53

Johan:

Ings en Lyane,

Net het verslag ``lost in translation`` gelezen. Ik zag het al helemaal voor me, jullie als 2 lange Nederlanders tussen die kabouters, haha. Hoop dat jullie nog veel leuke dingen mee mogen maken, wel posten op de site dan he.
    Have fun!!!

xxx

• 02 November 2009 - 16:01

Christel:

heej
    raar dat jullie aan de andere kant van de wereld zijn.
    ik mis je wel (Lyane)
    ben benieuwd naar de eerste foto's
    en als je terug bent wil je dan dat rare accent dat de chinezen hebben nadoen??
    doei

• 02 November 2009 - 18:40

Lucienne:

Hey!!!
    Eerste verslagje al! Leuk leuk, wacht met smart op de rest. Hopelijk wel iets positiever haha.
    Succes daar....

• 03 November 2009 - 12:35

Gijs En Ilona:

.leuk om jullie zo te volgen.Wij blijven naar jullie verslagen uitkijken.groetjes

• 03 November 2009 - 13:11

Debby:

Wat een gebouwen!! Mooie foto's hoor! Zo krijgen we goed beeld van Hong Kong. Waar zijn jullie nu?! Volgende bericht: Een weekje van huis..

X Deb

• 03 November 2009 - 14:16

Bertien:

Hi meisjes! Zo apart dat jullie nu gewoon vakantie aan het vieren zijn (30-35 graden toch?!)terwijl het hier koud en nat is...echt herfst weer hahaha
    Leuk leuk leuk die foto's ...maar I WANT MORE ;-) Veel plezier en ik wacht met smart op het volgende lange verhaal. Xx

• 03 November 2009 - 15:13

Thea:

Ik ben het helemaal met Bertine eens! Al 3 keer via sms gehoord dat er een volgend verslag komt............maar nog steeds niets.