Hello Outback! - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Inge & Lyane - WaarBenJij.nu Hello Outback! - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Inge & Lyane - WaarBenJij.nu

Hello Outback!

Door: Inge & Lyane

Blijf op de hoogte en volg Inge & Lyane

19 November 2009 | Australië, Magnetic Island

We waren van plan om een eerdere update te doen maar dat schoot er een beetje bij in. Oops. Maar nu zijn we in het bezit van een laptopje dus kunnen we jullie meer up-to-date houden!

Allereerst nog even terugkomend op de bedbugs. We waren blij dat we ze nog niet hadden, maar opeens doken ze met tientallen tegelijk op in onze bedden. Blijkbaar omdat onze Duitse roommate vertrokken was en ze een nieuw slachtoffer op moesten zoeken. Op de een of andere manier pikken ze mensen uit die ze lekker vinden want Lyane zat helemaal onder de bedbugbites en Inge had nergens last van. We wisten niet zo goed wat ze deden, maar het ziet eruit alsof je door honderden muggen gestoken bent en zo voelt het ook! Heel naar en smerig. Dus zat er niks anders op dan al onze kleren in vuilniszakken te stoppen en in de zon leggen en daarna te wassen (gelukkig hebben we niet zoveel mee;)) en 2x (!) in de droger stoppen, omdat ze doodgaan door hitte en we konden alleen maar koud wassen. Resultaat: geen bedbugs meer maar wel een paar babykleertjes. But, no worries. Daarna hebben we heel luxe in een double room geslapen, dus een kamer voor ons 2en voor ongeveer dezelfde prijs. Zaterdag 8 november staat geboekt als een zwarte dag in ons backpackersbestaan. Ook nog omdat Lyane d’r ipod die dag werd gestolen… Het hele hostel was ook in rep & roer vanwege de bugs en het stelen (van verschillende mensen was ook geld gejat). Wel echt balen, omdat we zo’n klein en gezellig hostel hadden denk je iedereen waar mee je leuk om gaat te kunnen vertrouwen maar dat blijkt dan vies tegen te vallen. But again, no worries, er is een nieuwe ipod, we zijn bedbugs vrij (voorlopig) en we gaan vrolijk door!

Maandag 9 november zijn we voor 2 dagen vertrokken naar Cape Tribulation: het regenwoud aan het strand. In een bussie met een guide een paar uurtjes rijden naar het noorden en ondertussen een paar stops gedaan. Een tocht over de Daintree River waar we krokodillen hebben gespot! Supergaaf om die in het wild te zien. Eenmaal in Cape Trib aangekomen hebben we een stukje over het intens mooie strand gewandeld en aan het zwembadje gechilld (de avond ervoor gingen we iets later dan gepland naar bed…). ‘s Avonds hebben we een ‘nightwalk’ gedaan in de jungle. Wel met een gids want dat leek ons wel verstandig. We vonden het alleen nogal eng van te voren vanwege alles wat daar leeft, dus gingen we goed gekleed op pad: lange mouwen, lange broek en broek in de schoenen. Bleek achteraf niet zo nodig en vooral niet handig omdat het stikheet was en we nauwelijks enge beesten hebben gezien. En de rest van het groepje liep stoer in korte broeken… Wel jammer dat we niet zoveel gespot hebben. Wel wat salamanders en spinnen. Daarna naar bed en ‘s ochtends vroeg op om zelf een wandeling te doen over het strand. Dit keer iets minder goed voorbereid want de regen hadden we niet voorspelt, maarja, het is niet voor niets een rainforest… De terugweg hebben we weer wat sightseeing gedaan, o.a. zwemmen in de rivier en een kijkje genomen in Port Douglas (plaatsje waar de jetset gesetteld is, vol met resorts). Maar jullie moeten naar de foto’s kijken, zegt meer dan woorden toch?

Teruggekomen in Cairns weer de jacht geopend op een auto. Ons eerste idee was een leuke campervan aan te schaffen maar dat kost nogal wat dollars, dus hielden we het op een station, niet dat die goedkoop zijn maar toch.... Voor Cape Trib hadden we al een soort van deal gesloten met een garage voor een stationwagon, maar eerst nog even checken of ie nu helemaal in orde was en een little talk over de prijs. Uiteindelijk een goede deal gesloten en de auto is nu van ons! Een echte australische Holden Commodore, blauw met een vet toffe rode A-teamstreep erop! Tatadataaa tatataaa... Grote bak waar veel in kan en waar we eventueel ook in kunnen slapen (als we onze benen intrekken ;)). Gekocht bij echte locals, Wally en Greg van Spiro’s Used Cars dus dat was ook erg relaxed en betrouwbaar. Daar waren we overigens al kind aan huis, zijn er zo’n 8x geweest en elke keer vriendelijk ontvangen met een koude XXXX Gold (biertje). Cheers mates!
De volgende dag meteen onze nieuwe bolide geinstalleerd om vrijdag’s te vertrekken naar Karumba om Richard (vriend van inge) op te zoeken en daar het weekend door te brengen. 900 km rijden en ongeveer vier plaatsjes gezien. Ein-de-loze stukken weg, weg en nog eens weg en om je heen niet meer dan boompjes of gras. En dan denk je dat je naar een redelijk grote plaats rijdt omdat het er groot uitziet op de kaart, blijkt het 160 inwoners te hebben en 1 motel om te overnachten. Maar we hebben onderweg onze ogen uitgekeken naar de kangoeroes! Waren het in het begin vooral dode skippy’s met alles wat onder het pluche zit aan de buitenkant (yak!), toen de zon een beetje begon te zakken zagen we ook levenden! Zittend langs de weg, of weghoppend. Echt te gek om te zien! Verder nog veel koeien, wat paarden en veel grote vogels en een slang. Op een gegeven moment zagen we in de verte ook een vreemde roze lucht , als een hele grote wolk, maar eenmaal dichterbij waren het bosbranden waar we langs reden... heel bizar (en we verwijzen weer door naar de foto’s!).

Karumba is een klein en populair vissersdorpje met mooie sunsets omdat de zee aan het westen zit. Jammer dat we net een minuut te laat waren om de zon in de zee te zien zakken, maar dat kunnen we vast op heel veel plekken nog zien. Relaxed dagje daar gehad, wat drankjes gedaan met Rich & de mensen waar hij mee was en de volgende dag maar weer een roadtripje gedaan naar Gregory Downs (5 inwoners, 30 in het regenseizoen) waar Richard a.k.a. Jimmy werkt in het enige echte Gregory Downs motel met pub. Rich had het idee om onder de sterren te slapen en dat leek ons ook wel wat. Supergave ervaring, zwemmen in de rivier, kampvuurtje erbij en onder de openlucht slapen met enorm veel sterren aan de hemel.

Na in totaal 2300 km gereden te hebben zijn we nu weer terug aan de oostkust. Op dit moment zitten we op Magnetic Island, een eiland 20 min. met de ferry vanaf Townsville (niet helemaal live, want op het moment dat dit geplaatst wordt zitten we waarschijnlijk ergens. En het is hier heerlijk! We liggen nu op het strand om aan ons kleurtje te werken, want in de tijd dat we in Oz zijn hebben we nog niet zoveel zon gepakt. Lekker relaxen dus. En we gaan vanavond voor het eerst kamperen in het tentje dat we van Richard hebben gehad. Wat trouwens wel grappig is, toen we op ‘Maggie’ (nickname voor het eiland) aankwamen zagen we gelijk al wat mensen waarmee we optrokken in Cairns. It’s a small world after all... Waarschijnlijk zal dat de hele oostkust zo doorgaan, omdat iedereen op dezelfde spots stopt. Wel erg leuk natuurlijk!

Nog even een korte toelichting bij de partypics: voornamelijk van ons laatste avondje Cairns, op stap met mensen van het hostel. Ladiesnight, dus gratis champagne voor de ladies. En voor de mannen verkleed als lady, vandaar dat de jongens onze jurkjes dragen. Travellers hebben er wat voor over om maar zo cheap mogelijk te leven... erg gelachen die avond!

En nu is het weer tijd om de zon in te gaan want anders worden we nooit bruin natuurlijk ;) Oja, nog 1 ding, we kijken echt onze ogen uit naar de Australische meiden. In Cairns was het al vrij erg, maar hier helemaal! En daar bedoelen we mee hoe ze eruit zien, dressed-up alsof ze naar een of ander bal gaan. Groot, klein, dik, dun, alles gehuld in te kleine jurkjes met teveel make-up en te hoge hakken. Dronken, dansend op barren. We dachten dat de Engelsen erg waren....

Tot zover, dikke kus ons!

• 18 November 2009 - 08:43

Annemarie Van Dam:

Volgens mij vermaken jullie je helemaal, wat een super ervaring! :D De manier van schrijven is top, je kan het zo mee beleven ;) haha

Heel veel plezier nog meiden!

XxX!

• 18 November 2009 - 08:56

Janine:

Whaaa zo gaaf allemaal! Zat in spanning op een verhaaltje van jullie te wachten :) Nog best gave wagon! Heeeeel veel plezier meisjes. Dikke knuffel, Janine.

• 18 November 2009 - 09:03

Joyce:

Meiden,

Wederom weer een ge-wel-dig verhaal! Supergaaf wat jullie tot nu toe allemaal hebben gedaan...Hoe was het met Rich? Nog steeds geen plannen richting the Netherlands?
    Vette foto's ook, jullie genieten zeker, dat is wel te zien =)
    Wat betreft de meiden daar, the natural dutchies zijn toch veel interessanter dan die sierpaardjes? Haha..
    Inmiddels al lekker bijgekleurd? We smsen nog!

Kus,
    Joyce

• 18 November 2009 - 09:14

Bee:

HOLLA AT MY GIRLZ IN AUSTRALIA.

Love ya.

• 18 November 2009 - 10:21

Jordi:

He dames

hadden jullie uncle neville als guide bij de nightwalk?? :D

toffe verhalen helemaal te gek, geniet ervan en let op bij rotondes!

x Jordi

• 18 November 2009 - 11:36

Karin:

Hoi Meiden!

Nou het is eindelijk gelukt ings met de sms haha!
    Super leuk verhaal!
    en zulke mooie foto's dat verbaast me elke keer weer..Het lijkt net een film!
    En zulke enge beesten haha! als jullie terug zijn dan ben je niet meer bang voor een spinnetje van hier!

En wat een leuke beleving om buiten onder de sterren te slapen! :)
    Heel veel plezier met de roadtrip!
    p.s hoe is eigenlijk de tijdsverschil? Daar loopt de tijd voor tog?

x Karin

• 18 November 2009 - 13:27

Nelianne:

Ha Inge!

Via Gerie één ander mee gekregen over je grote avontuur! Net even aangemeld voor jullie site, leuk om te lezen wat jullie beleven. Het schrijven wel volhouden hoor... en niet zoals Richard alleen in het begin fanatiek schrijven.. ;-)

Geniet van alles!

Liefs,
    Nelianne

• 18 November 2009 - 14:05

Heleen:

Hey meiden!
    Echt supergaaf, zo leuk om jullie verhalen steeds weer te lezen.. geweldig. Wat een belevenissen allemaal, geniet ervan.

Liefs Heleen

• 18 November 2009 - 15:37

Anne-Meike:

I luuuuuuve Wally&Greg! Nemen jullie ze mee naar Nederland? En doe ook maar zo'n klein hupsend kangarootje, en een knapperd in rode jurk, en een leuk stukje wit strand met zon. Laat de bedbugs maar daar, please.

Big kisses!

• 18 November 2009 - 15:39

Anne-Meike P.s.:

En de dode poesjes langs de kant van de weg de volgende keer gewoon netjes begraven ok. En niet zo te kijk zetten op de foto, da's zielig.

• 18 November 2009 - 16:38

Bertien:

Hi meisjes!!

super leuk om weer wat van jullie te horen...was al erg benieuwd naar wat nieuwe belevenissen. Wow echt super gaaf allemaal!! Dat slapen onder de sterrenhemel was vast prachtig...en apart met al die beestjuhs om je heen brrr krijg er de kriebels van hihi.

Jullie vermaken jezelf nog steeds prima. Wel balen btw van je i-pod Lyaan maar je hebt gelukkig alweer een nieuwe dat scheelt =)

Echt super dat jullie ook telkens zoveel foto's plaatsen, krijgen wij thuis hier een beetje beter beeld van waar jullie allemaal zijn geweest en wat jullie allemaal al hebben gezien.

Kan nu al niet meer wachten op het volgende verhaal ;-)

Enjoy! Dikke kus X

• 18 November 2009 - 18:08

Ger:

Wat leuk, wat leuk!!!
    Jullie vermaken je echt wel, wordt wel jaloers van de foto's hoor, behalve dan die bedbugs, ik weet niet wat dat voor beesten zijn, maar het ziet er super jeukerig uit,hihi! Genietse nog heeeeellll lang!!! xxxxxx

• 18 November 2009 - 18:45

Corette:

Wat weet je toch altijd schitterende foto's te maken (ings vermoed ik) favo is de feetdivider. Staan potentiele kunststukjes voor aan de muur tussen. En wat is dat voor bijzondere gevlochten boom? Veel te veel plezie nog!

• 18 November 2009 - 20:24

Lilian:

SUPERR! En die foto's, ontzettend gaaf!!!

Have fun lady's!
    x

• 19 November 2009 - 03:35

Rich:

was erg gezellig hoor! hoe was de trip naar townsville?
    hier nog steeds t zelfde, voel me wat beter, lekker antibioticakuurtje!
    keep in touch. cheers

• 19 November 2009 - 09:45

Caroline:

Wally & Greg,zoals een Wally & greg moeten zijn. Ze zouden zò een rol kunnen spelen in the flying doctors als de garagehouders in the local village. Hahaha! Echt top om jullie belevenissen te volgen met de verhalen en foto's. Er schijnt een overschot aan kangaroes te zijn, volgens de nieuwsberichten hier. Heeft iets te maken met de recessie, geloof ik, dat de vraag naar kangaroevlees minder is geworden en die kangaroe-farms dus nu a-bit-of-a-problem hebben..
    Ik kijk weer uit naar het volgende verhaal. Groeten vanaf een stormachtig Terschelling!

• 19 November 2009 - 11:35

Joshi:

Dames, dat ziet er nog steeds HEERLIJK uit!! balen van de Ipod maar jah geen tijd om te rouwen gewoon doorgaan ;) Die muggenbulten komen me verdacht bekend voor ik heb voor de jungle 2min mijn broekspijpen opgekruld, helemaal onder de muggenbulten niet normaal!! en dan die jeuk.. TOP!

Have fun chicks!
    liefs!

• 19 November 2009 - 12:27

Kik:

Superrr om weer van jullie te horen!

Enjoy Meiden!!

Dikke zoenen van ons

• 19 November 2009 - 19:07

Jans:

Hey meiden!!

Wat een leuke verhalen weer... jullie hebben al heel wat meegemaakt zo te lezen. have fun!!!!!!

Kus Janneke

• 20 November 2009 - 09:47

Frank:

Wie is die gekke Australiër uit de film? Hij doet 't......wel! hahaha. Looking good allemaal. Have fun!

X Frank

• 20 November 2009 - 13:52

Mari:

Heerlijk verhaal + foto's meisjes!! Vooral dat slapen onder de sterren.. zo geweldig ziet het eruit. Ben nu alweer benieuwd naar jullie volgende verhaal.

xxxxxxxx

• 21 November 2009 - 09:36

Marjet:

Hee lieve Ing!!!

Wat een verhalen! Beetje laat, maar heb ze nu achter elkaar gelezen! Jek die vieze bedbeestjes.. Pipi Langkous waarschuwde daar altijd al voor toch? Ik dacht dat het bij Pipi hoorde, maar ze bestaan dus ECHT!! Getsie!

Leuk wat jullie allemaal al gedaan hebben, lekker dat er nu ook een autootje is! Zal een stuk gesjouw schelen! Nou meiden geniet ervan! En ik ben benieuwd naar jullie volgende postings!!

Liefs Marjet
    PS: greetings van Ral-v ;)

• 21 November 2009 - 17:39

Nel:

Weer genieten om een verslag te lezen.
    Geweldige manier van schrijven. Echt leuk.

Kijk al weer uit naar het volgende verslag.
    veel plezier .

• 22 November 2009 - 15:20

Tinus, Lin En Tim:

Hey Ings,

Jullie vermaken je prima. Heerlijk mooi weer en een mooie natuur. Best een mooie auto hoor, kunnen jullie je best mee redden.

Heel veel plezier en geniet ervan!!!
    Liefs Tinus, Lin en Tim

• 22 November 2009 - 15:27

Tante Wout Ome Sjaak:

net jullie verhalen gelezen. Wat spannend allemaal we genieten er echt van. Waren we nog maar jong !! maar dat is over daarom genieten we nu van jullie. wat een super auto hebben jullie. kun je best in overnachten. nou meiden we wachten weer op de volgende verhalen en geniet ervan. liefs uit nijkerk

• 22 November 2009 - 20:00

Rut En Evelien:

De hartelijke groeten uit Bunschoten !!!
    Wat een leuke foto's.
    Geniet ze daar !!

• 22 November 2009 - 21:56

Wim En Gerina:

Dames echt super..

• 23 November 2009 - 15:58

Deb En Wim:

Whoooow vet die croco!En vette bak hoor! Zo te horen hebben jullie nog geen heimwee! Goed teken!

Rustig aan! Liefs & Kus

• 23 November 2009 - 18:58

Rachel:

Wat gaaf om jullie verhaal te lezen!
    Wat een raar idee dat een bosbrand, kangaroos en krokodillen zo dichtbij kunnen zijn.
    Meiden heel veel plezier verder! Ik ga maar weer aan de studie Lyaan. Volgend jaar ben ik aan de beurt ;)!

xx

• 23 November 2009 - 21:18

Alicia:

Heej Meiden,

Wow, wat een gave foto's!!! Lijkt me echt stoer om kroko's in het wild te zien.. Zo vet!!
    En gaaf Bakkie hoor!!
    Heb weer uitgekeken naar de verhalen van jullie!! Have Fun, en hoor snel weer van jullie!!!

Dikke kus Alic

• 26 November 2009 - 05:04

Patrick Boor:

Ha. Leuk om te lezen. Have fun. Spreek je snel, hier in Australie. No worries!

Patrick Boor
    (Rainbow Beach/Fraser Island)

• 27 November 2009 - 09:52

Gerrie Vd Brandhof:

Hallo Meiden,
    Wat een belevenissen zeg, helemaal te gek. Leuke manier van schrijven en het voelt bijna alsof ik mee ben op jullie reis. helemaal goed.

• 30 November 2009 - 12:30

Mariah:

Hoi meiden!

Hoe is het?
    Inge, ik heb je net geprobeerd te bellen en ik heb je voicemail ingesproken! Ik hoop dat je het snapt van die loten;)
    Ik probeer je morgen nog wel een keer te bellen!

xx(K)