Camping Life - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Inge & Lyane - WaarBenJij.nu Camping Life - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Inge & Lyane - WaarBenJij.nu

Camping Life

Door: Inge & Lyane

Blijf op de hoogte en volg Inge & Lyane

06 December 2009 | Australië, Brisbane

Liefste dierbaren (en alle anderen die het plezierig vinden onze verhalen te lezen),

Oh, oh, oh, wat hebben we weer een hoop meegemaakt. De laatste weken zijn zo snel gegaan dat we amper tijd hebben kunnen maken voor jullie. Maar dat gaan we nu goedmaken..

Op Magnetic “Maggie” Island zijn we een nog een dagje langer gebleven omdat het er zo relaxed was. Hier hebben we niet veel meer gedaan dan zonnen. Het eiland bestaat uit veel verschillende baaitjes maar we er 2 van hebben gezien. We hebben nog wel een walking track gedaan omdat we daar koala’s konden spotten in het wild, en die hebben we gespot! Het was een eindje lopen en goed zoeken, maar uiteindelijk hebben we er 3 gezien. So cute!

Gelijk al in de bus op Maggie zagen we Maaike & Lars die we al ontmoet hadden in Cairns dus die hebben we ’s avonds ook weer opgezocht. En sindsdien zijn we eigenlijk al samen aan het reizen (nu al 2 weken). Ook nog met Lolle, een jongen uit A’dam en sinds een week ook met Stefan erbij (een Zwitserse jongen). Erg gezellig! Vandaar dat we het ook zo lang volhouden ;)

Op het eiland hebben we voor het eerst in het tentje van Richard geslapen. Dat ging prima, alleen hadden we nog niets om op te slapen... dus zat er niets anders op dan op de grond te liggen. Autsj. Op zich ging dat nog goed, maar na 3 nachten is het toch niet zo fijn meer. We hoeven geen eelt op onze billen en heupen dus zijn we toch maar serieus op zoek gegaan naar een zachtere ondergrond: 2 heerlijke matrasjes gevonden die ook nog eens in de auto passen! Perfect! Ook hebben we al een nachtje in de auto geslapen, matrasjes in de auto, achterklep open, voetjes in de open lucht, naar de sterren kijken door de ruiten... Genieten! Jammer dat we om 6u al wakker gemaakt werden door 2 enorme vliegen die het nodig vonden om rond onze hoofden te zoemen. Bzzzzzzssssst! Een wekker hebben we niet nodig dus. We zijn hier trouwens bijna elke ochtend wakker voor acht uur, uitslapen lukt niet echt.

Airlie Beach

Na Magnetic Island is Maaike met ons meegereden naar Airlie Beach, de plaats om op de boot te stappen naar Whitsundays. In Airlie hebben we Lolle weer opgezocht die lag te chillen aan de lagoon en daarna op zoek gegaan naar een camping, want de campingspirit hadden we inmiddels te pakken.

’s Nachts was het lekker knus in de tent, want Lars en Martina (Zwitsers meisje, na een week echt heel vervelend omdat ze niet veel meer kon zeggen dan woorden in 2-voud a la de Teletubbies met dr hoge piepstem: “hungry hungry” “shower shower”...) konden geen slaapplek krijgen omdat alle hostels volzaten vanwege de Schoolies-week*. Dus waren wij zo lief om ze in onze tent toe te laten (nog steeds zonder matras btw). De dag erna vond Lolle een tent in zijn magic bus (hij heeft een supertoffe hippiebus, en de tent was exact dezelfde als die van ons, hoe toevallig) dus konden Lars&Martina daarin slapen.

*Schoolies zijn eindexamenkandidaten die met z’n allen gaan partyen voordat ze examens hebben (zoals je in NL de examenreizen na Lloret enzo hebt, alleen dan na de examens... lijkt ons ook veel verstandiger), dus heel Airlie Beach was ‘packed’ met 17jarigen....

Maandag’s t/m donderdag (23-26 nov.) hadden we een tour geboekt naar de Whitsundays: een supermooie eilandengroep. Veel backpackers (of travellers, hoe de Ozzies de backpackers noemen) doen een tour op een zeilboot maar dat vonden wij te duur en we hadden natuurlijk kampeerspullen! Dus zijn we 3 nachten gaan kamperen op Whitehaven Beach, wat bekend staat als een vd mooiste stranden van Australie. En wat was het mooi! Echt een bountystrand met wit zand en azuurblauw water... (foto’s foto’s!). Zo’n gave ervaring om daar met je tentje te staan en wakker te worden met de helderblauwe zee voor je. En het mooiste was nog dat er nauwelijks mensen waren. Overdag wel veel dagtoeristen, maar ’s avonds niet meer. Wederom niet veel meer gedaan dan zonnen en relaxen, omdat er simpelweg niks was! ’s Avonds ook vroeg naar bed, want als het om half 7 donker is en je hebt alleen je tentje en een zaklampje heb je het wel snel gezien. Natuurlijk wel dagelijks nog even de mooie sterrenhemel bewonderd. Met niks bedoelen we ook echt niks, alleen een wc. Echt een soort Expeditie Robinson dus. Maar waarom zou je een douche nodig hebben als je zo je tent uit de zee in kan duiken? (Weliswaar voorzichtig of met een pak tegen de kwallen.. maar ach).

Alleen qua eten waren we niet zo goed voorzien, we hadden bedacht dat een gasstelletje teveel gesjouw zou zijn en dat we wel 3 dagen zonder warm voedsel konden. Natuurlijk konden we dat, maar de 3e dag waren we er wel klaar mee want toen zaten we met tegenzin maar stevige trek te kouwen op een maiskolf en 1 wortel per persoon. Goed voor de lijn, dat wel.

Vrijdag de 27e was het weer tijd om te vertekken vanuit Airlie Beach, nadat we nog 1 nachtje op de camping hadden gestaan. We zouden eigenlijk met z’n 2en verdergaan maar donderdagavond kwamen we Stefan (Zwitser) tegen die de anderen al hadden ontmoet in Cairns en die vroeg na een kwartier al of ie met ons mee mocht rijden en dat vonden we eigenlijk wel prima. Ook Lars leek het wel gezellig om met ons mee te rijden ipv de bus te nemen dus zo kwam het dat we met de auto nokvol gevuld op pad gingen. Lolle & Maaike reden achter ons aan in de Van. 11uur rijden naar Town of 1770. Stefan was die dag jarig dus hadden we de auto versierd met ballonnen, hadden we hoedjes op, toetertjes en taart gekocht. Na vele kilometers met z’n 2en in de auto te hebben gezeten was het wel een keertje leuk om meer gezelschap te hebben. Picknicken in de wagen en keihard zingen op foute meezingmuziek als de Spice Girls, ABBA en Robbie Williams niet te vergeten. 1 minpuntje: een boete van $ 200 omdat we (Stefan) 13 (!) km te hard reden. We hebben nog geprobeerd lief te lachen en de verjaardag van Steef (Stefan = Steef, Inge = Ingrid) er in te gooien om de boete te verlagen, maar helaasch... daarna maar de speed alert aangezet voor het geval dat... december is tenslotte al een dure maand ;) Gek trouwens dat het al december is, zitten we hier met 30 graden!

Town of 1770

Na onze geweldige roadtrip zijn we +/- 800 km later neergestreken in Town of 1770. Een plaatsje waarvan we dachten dat er niet zoveel te doen was maar waar we toch 5 dagen zijn gebleven want het was er heerlijk. Dat kwam mede door het hostel, Cool Banana’s (google it!), wat tot dusver het beste is van wat we gezien hebben (ook al zijn dat er 3 ofzo haha). Supergezellig omdat iedereen er ’s avonds blijft hangen omdat er verder geen kroegjes e.d. in de buurt zijn dus veel leuke mensen met verschillende nationaliteiten ontmoet. Verder een heel toffe eigenaar, Greg, die ons na 1 dag al bij naam kende. En er is een mogelijkheid dat we daar kunnen werken voor gratis overnachting als ons geld op is. Ideaal omdat we daar niet veel uit kunnen geven en dan ook nog een baantje kunnen zoeken voor geld, dus als we geen baantje rondom Sydney kunnen vinden gaan we dat misschien wel doen.

Seventeen Seventy is vanaf het noorden vd oostkust gezien het eerste plaatsje waar je zonder stinger suit (tegen de kwallen) de zee in kan. Vandaar dat veel mensen daar ook stoppen. De zee in zonder bang te zijn voor kwallen betekent dus ook mogelijkheid tot surfen! We hebben een ochtend les genomen om de techniek (en de veiligheid) een beetje onder de knie te krijgen. Balen alleen dat het niet zulk goed weer was om te surfen, teveel wind waardoor te veel golfen (ja, dat kan) en een te sterke stroming. Volgens mij hebben we nog nooit zoveel zout water in ons lijf gehad haha, maar daar moesten we maar even doorheenbijten, en ook al duurde het 20 min. om weer de zee in te komen door de sterke stroming was het zo leuk om te doen! En als je eenmaal een tijdje op de plank hebt gestaan geeft het ook echt een kick (we hebben allebei op het bord gestaan, Inge stond bij de 2e poging zelfs zo’n 15 sec, natuurtalentje). Maar we hebben eigenlijk maar weinig golfen gepakt omdat het zo lastig was goede golfen te vinden en ook weer zo van je board af ligt. Maar we hebben er feeling voor en gaan oefenen, oefenen en oefenen....

Gister (inmiddels dus al even terug) hebben we voor het eerst in tijden (sinds we in Oz zijn...) een lange broek aan gehad. Niet omdat het koud was (integendeel!) maar omdat we motor hebben gereden. Jaja, op lichtgewicht choppers. Supertof om te doen, terwijl we eerst nog twijfelden of we het wel moesten doen. Maar wat was het gaaf! We reden met een relatief kleine groep (26, terwijl er soms groepen van 60 zijn) achter een tourguide aan en Greg had ons verteld dat we moesten zeggen dat we al goed op brommers konden rijden zodat we een snelle zouden krijgen, dus deden we dat ook maar en kregen we ook een snelle motor. In het begin was het een beetje engig en wennen maar na een aantal kilometers hadden we de feeling aardig te pakken. Daar gingen we, 80 km/p uur en de jongens inhalend :) zo hebben we ongeveer 3uur rondgereden door de omgeving van 1770. Tot dusver hadden we alleen nog maar kleine en vooral veel dode kangoeroes gezien, maar tijdens deze rit hebben we eindelijk ook hele grote gespot. Zeker de moeite waard! Er ontstonden al ideeen om in NL ons motorrijbewijs te halen haha (dream on, dream on....)

En we hebben na Richard de 2e Nijkerker gespot: Patrick Boor. Hij reist van Sydney naar het noorden (samen met een jongen die hij heeft ontmoet in het vliegtuig) en wij andersom, dus wisten we al dat we ergens halverwege konden meeten. En dat werd in 1770. In eerste instantie zou hij alleen een ontbijtje met ons komen doen op het strand, maar dat werd een hele dag en een nacht. Gebarbequed met z’n allen (incl. Maaike, Lars, Lolle en Stefan) in een parkje bij het strand en heel veel goedkope wijn gedronken wat resulteerde in het ene drinkspel na het andere en onze eigen sing-along-party op de picknicktafel. Topavond! ’s Ochtends weer afscheid genomen omdat zij verder moesten met hun waterdichte planning (die dus gelijk al in het water was gevallen ;)).

Even terugkomend op de goedkope wijn: alle backpackers drinken ‘goon’, wijn uit een pak, want goedkoop = natuurlijk goed. Ook al smaakt het nergens naar, goedkoop = goed (niet helemaal waar natuurlijk want eerlijk gezegd is het gewoon troep wat gemaakt is van visafval, eieren en melk soms zelfs vlees maar je moet wat). 4,4 liter voor $ 10. Alleen sinds we weten wat er in zit hebben we er wat meer moeite mee... en dan mixen we het maar met soda of sprite. (heel wat anders dan de Salenteinwijnen, dit kunnen we niet eens wijntjes noemen ;)) Drank is trouwens niet te koop in de supermarkt maar in speciale bottle shops en er zijn zelfs drive-thru’s :)

Fraser Island

Na 1770 zijn we aangekomen in Noosa (nog steeds met z’n 6en) waar we een heerlijke Hollandse maaltijd hebben gegeten om elf uur ’s avonds omdat het even zoeken was voordat we een slaapplek hadden gevonden: bloemkool, broccoli, gekookte aardappelen, jus en ballen gehakt met mosterd! De volgende ochtend zijn we vertrokken met een gehuurde 4WD naar Fraser Island om daar 2 nachten te blijven. Wagen weer vol, campingspullen mee en dit keer met wel voldoende eten en kookpitjes op weg gegaan. Eind van de middag kwamen we aan dus snel nog voor het donker werd onze tenten opgezet en gekookt. ’s Avonds lekker bij een kampvuur gezeten. Wat het ook zo leuk maakt is dat Lolle een gitaar bij zich heeft, dus elke keer als we ’s avonds op een camping zitten of bij een kampvuur er hele relaxte muziek bij is.

Op Fraser Island zijn er geen wegen en alleen maar zand, het is het grootste zandeiland van de wereld en dus logisch dat je er alleen met een 4WD kan rijden. Zo’n bak dendert dus overal doorheen en wordt flink door elkaar geschut met alle hobbels! Bonkers noemen wij ze... :)

De tweede dag op het eiland zijn we op de Indian Head geweest, het meest noordelijke punt op het eiland waar je over de hele oceaan kan kijken. Daarna door naar de Champagne Pools waar je verschillende kleine meertjes hebt die zijn ontstaan doordat de zee en de rotsen eromheen. Die avond erg leuk gehad met verschillende travellers die ook op de camping stonden. Om een uur of tien stonden we met z’n allen al te zingen en te dansen. Check vooral het filmpje van de south-african song, was te gek :D

Volgende dag vroeg uit ons bed om naar Lake Mackenzie te rijden en daar nog te chillen want we moesten ook weer de ferry terug pakken die dag. Na een uurtje rijden hadden we opeens een zachte band, oeps. Wij dachten dat kunnen de mannen wel even verwisselen maar we hadden nog wel hulp nodig van twee echte kerels ;) Het pad naar Lake Mackenzie was zo zacht en hobbelig dat we daar ook weer een uur over deden, nog een auto met pech voor ons die we uit het zand moesten duwen. Eenmaal daar was het prachtig, net het paradijs zo mooi, je kon zelfs het water drinken en het smaakte nog lekker ook. We mochten er van onszelf een half uurtje blijven omdat we een andere 4WD moesten ophalen en die terug moesten rijden naar Noosa waar de auto hadden gehuurd. Wij dus even het water in geweest en daarna lekker op ons handdoekje... zijn we alle 6 gewoon in slaap gevallen! Lyane werd opeens wakker en zei dat we moesten gaan maar hadden nog steeds geen idee wat de tijd was. Snel die andere 4WD opgehaald en we moesten doorrijden om de ferry te halen. Lyane reed in de de andere bak en maakte nog een spin over het zand waarna ze daarna vast stonden. Weer graven en duwen met z’n allen dus... Snel door en nog op het laatste moment de ferry gehaald! Na 30 kilometer te hebben gereden op weg naar Noosa klapte de reserveband die we eerder die dag erop hadden gezet. Wij blij dat we nog een reserveband hadden van de andere auto, eenmaal die erop gezet (nu konden de jongens het wel zelf) liep de band meteen weer leeg!!! Daar stonden we dan aan de kant van de weg in het pikkedonker en geen van alle telefoons die bereik hadden. Auto aangehouden die voor ons een soort ANWB hadden gebeld en na 2 uur werden we dan teruggesleept met de andere auto erachter aan rijdend naar Rainbow Beach waar we dus de nacht moesten doorbrengen. Geen hostels meer vrij, geen camping en geen eten. Alle winkels en restaurants waren al dicht! Om tien uur ’s avonds! Na een uur zoeken weer terug naar het eerste hostel en smeken of ze misschien eten over hadden. Die gast van het hostel heeft uiteindelijk wat bedden voor ons vrij kunnen maken en om 11uur ’s avonds nog snitzel voor ons gebakken. Wat waren we daar blij mee zeg! Wat een dag! Pff!

Volgende ochtend banden laten repareren en eindelijk terug naar Noosa, daar onze eigen auto’s weer opgepikt en maar meteen doorgereden naar Brisbane. Daar zijn we nu op een camping beland voor maar 6 dollar per nacht. Gisteravond (5 december) Sinterklaas hier gevierd met de andere Nederlanders, we hadden twee weken terug al lootjes getrokken. Dat was echt super gezellig met de gedichten en al.

Nog even over onze telefoons, we hebben echt nauwelijks bereik. Zelfs niet in sommige plaatsjes aan de kust. Het kan dus dus zijn dat smsjes niet aankomen... Mochten jullie wat met ons willen delen (ja, leuk!) dan moeten jullie maar mailen. Of opsturen, want we hebben een postadres ;)

Ms. Lyane Hanemaaijer

153 Forbes Street
Woolloomooloo NSW
2011, Sydney
Australia

We hopen dat dit weer even genoeg was als update :)

Liefs uit Oz

Ps. Bedankt voor de leuke reacties iedereen, elke nieuwe reactie lezen we met een grote smile op ons gezicht, keep it up :)

• 06 December 2009 - 10:17

Femke:

Hee inge!
    Ik ben stiekem wel een beetje jaloers hoor, zou echt zó terug gaan.. keek van de week nog wat foto's door en kreeg wel een beetje heimwee (A).

Echt gaaf dat je zoveel meemaakt en ziet! Die drive-thru's zie je echt overal inderdaad.. zelfs in het kleinste dorpje in Australië vind je er nog wel een volgens mij.

Have fun, enjoy en knuffel de kangoeroes even voor me als je ze tegen komt :)! Groetjes!

• 06 December 2009 - 10:25

Ellen Garderen:

Hallo meiden
    Ik volg jullie verhalen met veel plezier. Ook de foto,s zijn prachtig.

Groetjes

• 06 December 2009 - 13:21

Debby:

Dat kamperen bevalt jullie prima dus! Had ik van Inge al opgemerkt in Frankrijk. Leuk deeres! Mooie foto's, leuke filmpjes! Lekker hoor, ga zo door! Liefs x Deb en Wim

• 06 December 2009 - 17:43

Mloes:

SPRAKELOOS!!

Wat een geweldig verhaal weer!(had ook niet anders verwacht)Mijn complimenten voor de foto op het strand 'with love' super mooi. Ben echt heel jaloers. zit je hier dan in al vanaf 10 uur opgesloten in je kamer omdat je weekenddienst hebt en het buiten KEIHARD regent. Gelukkig een super cool verhaal voor wat afleiding!

Chickiess, ENJOY

With love ;) xx

• 06 December 2009 - 18:22

Léon:

Wat een heerlijke verhalen! 100% genieten; niets moet, alles mag. Ik ben jaloers en wordt aan het denken gezet om ook niet zo'n trip te doen. Have fun dames, geniet!

• 06 December 2009 - 21:17

Heleen En Jeroen:

SUPER!

Wat een leuk verhaal weer, wij zitten hier echt mee te genieten in de regen haha ;). Geniet ervan!

Liefs Jeroen en Heleen

• 07 December 2009 - 11:04

Karin:

Wat een verhaal!
    Ik ben er even goed voor gaan zitten ;)
    Super leuk dat jullie er ook filmpjes op zetten!

Have Fun!
    X Karin en bernald

• 07 December 2009 - 11:55

Mloes:

Oja het is nog steeds ALLEEN Marloes!
    Hoe zit dat bij jou trouwens? :)

• 07 December 2009 - 18:28

Galen:

Dames het is echt leuk om dit te lezen. hou niet zo van lezen om eerlijk te zijn, maar dit leest super weg hahaah

• 07 December 2009 - 18:55

RoySprunken:

Marloes, weekend dienst is misschien maar goed ook joh. Anders loop je weer met je lamme kop over het plein te zwalken hahah. Wel makkelijk trouwens dat we elkaar als taxi maatje hadden.

Trouwens:Leuk om te lezen dat jullie je prima vermaken dames.:)

Goetjes en kus Roy

• 07 December 2009 - 23:40

Froukje Zumbrink:

Hey Inge!!

Ik sluit me bij de rest aan: jaloers! Zoals jij alles weet te beschrijven, echt alsof ik er zelf weer ben! Wat een vette trip zeg, alleen die wijn.. (pijnlijke confrontatie aangezien ik liters op heb en vegetariër denk te zijn).. blijf genieten en blijf schrijven:) xx

• 08 December 2009 - 01:22

Patrick Boor :

Nice story girls. Inderdaad, was een zeer gezellige avond. De foto's zijn om over naar huis te schrijven.

Waterdichte plannen die in het water vallen zijn de beste.

Groet vanuit Mission Beach.

• 08 December 2009 - 11:15

Joshi:

Schatjes!

Wat een verhaal, moet nu eigenlijk 2 tentamens leren maar zelfs vanuit australië houden jullie me van mijn werk! Ik ben nog steeds zeer jaloers! maar ik heb deze week laatste week school ooit, kunnen jullie niet tegen op he?! nu alleen nog afstuderen :(
    xx

• 08 December 2009 - 12:52

Lilian:

Wat een verhaal en een belevenissen, super! En vind je foto's zo mooiiii inge boe!!!
    Wij genieten hier mee in nederland van jullie verhalen en foto's! En je prive berichtje naar ons was ook interesting ;-)!

ENJOY MATE

• 08 December 2009 - 14:33

Ria:

He meiden leuk om te lezen en te horen hoe het jullie vergaat helemaal top wat jullie allemaal zien en beleven mooie foto's trouwens toi toi toi liefs van mij

• 08 December 2009 - 15:15

Marije:

Hey!!

Wat super cool al jullie verhalen. Echt geweldig!!!
    En hoe is het weer mogelijk dat jullie nijkerers en iemand uit amsterdam tegen komt haha erg leuk.
    Geniet ervan en hou jullie in de gaten

liefs marije

• 09 December 2009 - 16:23

Ger:

Whooowww, wat lekker! Ik ben ook jaloers, ben zo toe aan de vakantie. Dankje wel voor jullie berichtje nog, vond ik erg leuk!
    Die foto op de motor is ook echt super stoer, ik moest echt lachen, die gezichten, hihi!!!
    Meisjes een heerlijk verhaal weer. Genietse nog, want jullie hebben nog zo'n mooie lange tijd daar.

• 10 December 2009 - 18:17

Tante Wout/ome Sjaak:

Hoi meiden we hebben weer genoten van jullie verhalen en wat een mooie foto's, we genieten er echt van. blijf genieten en veel liefs uit het natte nijkerk.

• 11 December 2009 - 09:56

Ca:

Dag meiden, Geweldig allemaal wat jullie doen, ga zo door!
    Gave foto's ook....
    Succes en geniet, Ca

• 11 December 2009 - 10:05

Kik:

Meiden!!!

Wat een verhaal..en de foto'sss... WOOOOOW!!
    Blijft geweldig om jullie avonturen te lezen!

Dikke kus
    En ook een kusje van Jayden

• 11 December 2009 - 10:24

Margriet Vd Vuurst:

Hey meiden,

super leuk om jullie avonturen zo bij te houden. Echt vollop wijs hoor! Geniet er maar lekker van.
    Groetjes

• 12 December 2009 - 21:54

Ellen Garderen:

Hallo Inge en Lyane,
    Ik heb vandaag met een vriendin(ook een Inge) op de Kerstmarkt in Nijkerk gestaan. Veel creatieve kerstdecoratie's verkocht. Zelf gemaakt. Hier is momenteel de trend "hartjes"heel veel.
    Was heel gezellig. Inge, je moeder is ook nog even komen kijken,heel leuk. Het weer was super, droog zonnetje erbij,warme chocomel met slagroom, geen gluwein, want we moesten de BOB zijn. Wel thuis een lekker wijntje genomen. Bij deze wens ik jullie alvast een heel fijn Kerstfeest en een Gelukkig Nieuwjaar.

Veel liefs, en geniet nog maar lekker,
    PS, Volgens Piet Paulisma gaat het volgende week sneeuwen.

• 13 December 2009 - 18:50

Ome Piet Tante Maart:

wat beleven jullie veel
    enig om te lezen
    en dan dat lekkere weer
    geniet er lekker van

• 16 December 2009 - 16:11

Piep:

Met die filmpjes lijkt het net alsof ik bij jullie in de auto zit.. Goed bezig meisjes!!

• 20 December 2009 - 18:28

Ome Piet Tante Maart:

We willen jullie fijne Kerstdagen en gezond 2010 toewensen en nog heel veel reisplezier

• 21 December 2009 - 20:22

Johan En Desie:

Wij zijn jarloers als we de foto's'zien en verhalen lezen. Vooral dat filmpje met die blonde jongen is lachen.
    Hier laatste dagen veel sneeuw zoals je vast wel weet, wel gezellig maar ook irritant.
    Veel plezier nog!!!

• 22 December 2009 - 11:47

Ria:

he inge en lyane wij willen jullie hele fijne kerstdagen en een goeie jaarwisseling toewensen vanaf deze kant heel veel werk en vakantieplezier in het nieuwe jaar liefs van Jan en Ria gr.

• 22 December 2009 - 21:50

Wouke Ooms:

Hallo meiden
    Na alle sneeuw is het leuk om te lezen hoe heerlijk jullie het daar hebben. Ik denk dat ik op mijn ouwe dag ook maar zo'n trip moet gaan maken. Lijkt me helemaal geweldig. Maar eerst toch nog maar genieten van de sneeuw omdat ik dat ook fantastich vind. Fijne feestdagen en heel veel plezier nog saampjes!
    Groetjes uit Amersfoort