Living the Sydney-life. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Inge & Lyane - WaarBenJij.nu Living the Sydney-life. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Inge & Lyane - WaarBenJij.nu

Living the Sydney-life.

Door: Inge & Lyane

Blijf op de hoogte en volg Inge & Lyane

21 Maart 2010 | Australië, Sydney

Nu zelfs waarbenjij.nu zich zorgen begint te maken en ons met mailtjes bestookt moesten we er toch maar weer eens voor gaan zitten. Jullie zullen je wel afvragen, waarom zo lang geen verslag? Omdat we niet veel inspiratie voor een nieuwe blog hadden en geen zin. Gaat het wel goed? Ja, meer dan goed! We're living the Sydney-life. Bezige bijtjes in de grote stad. Hadden we het toen we de vorige blog plaatsten een beetje 'gehad' met Sydney (al kwam dat misschien niet duidelijk in de blog naar voren), nu willen we er eigenlijk niet meer weg. Maar wees niet bang, we gaan wel weg. En snel ook, dinsdag 6 april vliegen we naar Nieuw-Zeeland voor een kleine 4 weken, voordat we 'definitief' (wie weet...) afscheid moeten nemen van Sydney. Maar eerst, 5 weken en 6 tandenborstels (bedankt mensen!) verder, een update:

In Huize Sherborne (waar het voor staat mag Joost weten, maar dat staat nu eenmaal op het bordje), 151A Riley St, is het een komen en gaan van mensen. Een grote zoete inval. Het enige wat niet verandert, is dat wij nog steeds de enige vrouwelijke bewoners zijn. Inmiddels zijn we wel naar de masterbedroom verhuisd, we hebben nu de grootste kamer, met openslaande deuren naar het balkon. Miro, de Scheelkijkende Slowaak en Workaholic Welschman Will hebben plaats gemaakt voor Dan (21, UK) en David (41(!), UK). Ook de Peruaan Ezequiel bleek opeens verdwenen te zijn (waar we pas 3 dagen later achter kwamen) dus hadden we Hanos (Denemarken) 2 weekjes 'op bezoek', voordat Joro (NL, Amersfoort) onze nieuwe flatmate werd. Dan hebben we nog Ben (20, UK) en Gana (27, Mongolie). En sinds afgelopen weekend wordt 1 kamer bezet door 3 man, want Fabio (32, Rio de Janeiro) is ook ons kleine huisje ingetrokken. Opgeteld betekent dat dus 6 mannen en 2 vrouwen, in 4 slaapkamers. Een bont, mixed gezelschap. Maar dat is het nog niet, dit weekend hebben we nog 2 logees over de vloer, een vriendinnetje van Joro, en Stefan, de Zwitser waar we een tijdje mee gereisd hebben, heeft ons weer even opgezocht. Snappen jullie het nog? Wij kunnen het nauwelijks bijhouden!

Met Ben komen we niet verder dan 'Hoi' en 'Is de badkamer vrij?', omdat het een nachtmens is. En een einzelganger. Maar met een vriendin. Is ie niet aan het werk (bartender) dan zit ie op z'n kamer. Met zn vriendin. Hij is overigens de enige die een kamer(tje) voor zichzelf heeft. Dan Gana, waar we steeds meer contact mee hebben. Een echte lieverd die al gauw na een paar goontjes emotioneel wordt en van ons begint te houden. Hij heeft een beetje liefdesverdriet omdat z'n exvriendje het met z'n beste vriend doet, sund voor die jongen. En dan kiest Inge 'Brokeback Mountain' uit om samen te gaan kijken, op een slapeloze zondagnacht. Niet heel tactisch. Van David zijn we niet echt fan. Nog nooit zo'n smerige kerel in onze omgeving gehad. Hij stinkt, maakt vieze geluiden en rookt & drinkt zich kapot (niet alleen sigaretten). Als ie sober is gaat het nog wel en kunnen we een redelijk gesprek met 'm voeren. Hij is 41, gay (no offence) en Engels leraar. Dat is af en toe mooi meegenomen, maar hoe meer hij drinkt hoe meer hij de teacher uit wilt hangen. En hij vindt het leuk om midden in de nacht als een 12jarige ons uit onze slaap te houden met zn dronkenmanstaal. Man, je bent 41, wat doe je in een sharehouse met 20igers?! Dan, met z'n sterke Zuid-Engelse accent brengt af en toe wel wat leven in de brouwerij. Een echte casanova, een bartender dus. Regelmatig wordt zijn kamertje door 3 personen bezet ipv 2. Joro komt uit Amersfoort. Lyane kende hem van de Quignon waar hij werkte. Hij zit al een tijdje in Sydney en moest z'n appartement uit dus heeft besloten bij ons in te trekken. Leuk om er nog een Dutchie bij te hebben! En dan Fabio, nieuwste aanwinst van Huize Sherborne. Een 32-jarige Braziliaan die nauwelijks Engels praat, maar aan het leren is. Met handen & voeten en het beetje Spaans dat enkele van ons kunnen, lukt het om een beetje te communiceren. Zoals ie zelf zegt, nu praat ie geen Engels, maar over 4 weken 'un pokito mas', een beetje meer dus. We'll see.

En dan het vervolg op de vorige blog, want we zijn lekker aan het toet toet boink boink centjes verdienen! We hadden al verteld dat we op het Good Vibrations festival gingen werken, inmiddels hebben we 3 festivals achter de rug. Good Vibes was de eerste, hard werken, stonden allebei kassa, maar veel plezier gehad. En we mochten de laatste 2uur het festivalterrein op dus dat betekende uit onze dak gaan op de sounds van Basement Jaxx. En gratis drankjes, altijd fijn. We stonden mainbar maar helaas hadden we geen zicht op het podium, maar hebben wel Salt 'n Pepa, Gossip & Armand van Helden aan kunnen horen.

Het 2e festival was Playground Weekenders. En dat was awesome; heaps of fun! Een van de beste weekenden van de laatste tijd. De auto weer wegklaar gemaakt, Spice Girls uit de speakers en een 2 uur durende rit naar het noord-westen gemaakt waar het plaatsje Wisemans Ferry voor een weekend omgetoverd was in een grote speeltuin. Een supermooi terrein aan een rivier, omringt door bergen. Podia verspreid over het park en een groot kampeerfestijn. Het Lowlands van Australie. Qua artiesten vooral veel bandjes en verschillende dj's. Vraag ons niet wie er speelden, wat dat was voor ons een groot vraagteken. Alleen Jamie Lidell kenden we. Andere grote namen volgens velen: Lupe Fiasco, Orbital, Bluejuice, Gui Baratto, Bjorn Again. Ook voor ons was er een tent gereserveerd, in de 'staffarea'. Leuk om weer in een tent te slapen, maar gehaast als we weggingen (mot met de huisbaas, gekke Italiaan, dodgy as hell) hadden we er niet aangedacht om warme kledij & slaapzakken mee te nemen. Dat werd bibberen 's nachts in ons lakenzakje, terwijl we om 8u 's ochtends de tent al uitgebrand werden, want het was heeeet overdag. Het werken was erg leuk, we hebben in een paar verschillende barren gestaan (elke keer samen) en veel lol gehad met de bezoekers & collega's. Zaterdag was 'fancy-dress-night', nog nooit zoveel verklede mensen bij elkaar gezien. Van wandelende legostenen tot Avatar-characters. We kunnen er nog heel veel woorden aan kwijt, maar PGW kort samengevat: geld verdienen, vrienden maken, connecties opdoen, bruin worden, goodies scoren, golfkarretjes rijden, zwemmen in de rivier & gratis alcohol. HEAPS OF FUN!

Ook hadden we gesollicteerd bij de Royal Randwick Racecourses, The Australian Jockeyclub (AJC) omdat zij zochten naar 'casual staff', oproepkrachten. Allebei aangenomen en daardoor konden we weer een te gek festival meepakken: Future Music. Helaas stonden we niet in dezelfde bar, maar evengoed weer schik gehad en lekker verdiend. Acts: Eric Morillo, Franz Ferdinand, David Guetta en The Prodigy. Verder heeft Inge nog een aantal keer voor de AJC gewerkt bij grote diners.

Het restaurantje waar Inge werkte is helaas 2 weken terug plotseling verkocht. Een nieuwe eigenaar, een nieuw JAR. Wat betekent dat het oude personeel 'ontslagen' is. Het oude, gezellige, knotsgekke JAR is niet meer. We hebben het er de laatste avonden wel goed van genomen, er was geen druppel alcohol meer te vinden. Ha! Zoals vorige keer verteld hadden we een gesprek & training gehad bij Benchmarque, hospitality agency. De training was belachelijk simpel, maar dat was maar goed ook omdat we regelmatig afdwaalden omdat onze baas Marlowe er nogal appetijtelijk uitziet. Inmiddels werkt Inge regelmatig (paar shifts per week) voor BM en ook Lyane heeft wat jobs mee kunnen pakken. Een superleuk bedrijf met veel leuke collegaatjes. Allemaal jong en allemaal reizende of studerende. Mensen van overal vandaan. Zo kunnen we het goed vinden met Pablo (Colombia), Joe 'Oh man, that's amazing!' (Los Angelos) en Stephanie 'Frenchie' (Parijs), waar we buiten werk ook mee optrekken. De jobs verschillen van simpele (saaie!) set-ups voor conferenties (koffie verzorgen, lunch klaarzetten, afwassen) tot sjieke diners in bijvoorbeeld de State Library of NSW die 100 jaar bestaat. Leuk detail in de 'bieb', nadat Inge een halfuur met champagne op gasten stond te wachten keek ze maar eens naar de vloer en dat bleek een megagrote Abel Tasman-map te zijn. Nederlandse schepen en tekstjes (Oud-Hollandsch), en momenteel is er een tentoonstelling waar ook de schriften van de Nederlandsche zeevaarders te zien zijn. Plus, ze serveren Heineken in de Library. Dutch alom.

Afgelopen weekend hebben we op een bruiloft gewerkt, 4 uur boven Sydney, dus hadden we weer een kleine roadtrip voor de boeg, samen met 2 collegaatjes. Een wedding in lovely Taree. Een megagroot landhuis aan een riviertje met een oneindig uitzicht. Zo willen wij ook wel trouwen! En omdat het nogal een stukje rijden was, konden we overnachten in een soort Centerparcs aan zee. Een luxe huisje met oceanview! Nadat we in de ochtend dolfijnen hadden gespot in zee zijn we via een supermooie toeristische route, The Great Lake Drive (op aanraden van Marlowe) teruggekeerd naar Sydney.

Lyane werkt niet zoveel voor Benchmarque omdat ze sinds een maand een 'vast' baantje heeft in een cafe, The Fountain Cafe. Eindelijk werd er eens gereageerd, dus die kans met beide handen gegrepen. Vijf avonden per week is ze te vinden in het cafe met groot terras, vlak naast de 'Nijkerkse' fontein in het worldfamous Kings Cross. Dagelijks happy hour van 4 tot 8, delicious pizzas en veel vaste klanten. Zo komt er bijna elke dag een klant van Nederlandse afkomst die haar op de hoogte houdt van de politiek en het nieuws uit Nederland, erg grappig. Ook het werken met twee Thaise collega's levert leuke situaties op en dan met nadruk op het verschil in lengtes. How tall are you??? 6 foot?! Yes.

Nouja en verder gaat het z'n gangetje. We zijn niet meer onbekend in Sydney, we kunnen de weg uitleggen als dat gevraagd wordt, weten wat leuk en niet leuk is en hebben een kleine vriendenkring waar we veel leuke tijden meebeleven. Nog steeds de jongens van Kellett Street en dan nu ook de mensen van Benchmarque en enkele van onze flatmates. Verveling kennen we niet meer. Nu nog even 2,5 week volop genieten van Sydney (we hebben nog een flinke to-do and to-see-list) en dan weer met de bakpak op onze rug op pad, Nieuw Zeeland als eerstvolgende bestemming. Wat we gaan doen, hoe we gaan reizen, waar we gaan verblijven, allemaal nog 1 groot vraagteken. Tips zijn meer dan
welkom! Want ja, inmiddels zijn we al over de helft van ons grote reisavontuur, en hebben nog 143 van de 289 dagen te gaan. Time flies, cause we're having so much fun. En dat blijft nog wel even zo. Hopen we :)

Nogmaals sorry voor het veel te lang uitstellen van het plaatsten van een nieuwe blog. Weet wel dat er een supermooie zonnige zaterdagmiddag opgeofferd wordt om een blog te plaatsen, dat hebben we er dan wel weer voor over. Het is nog steeds heel fijn om te merken dat er mensen aan ons denken in NL, dmv reacties, mailtjes, postkaartjes en pakketjes. Wij denken ook aan jullie! Fijn dat de lente eindelijk begonnen is, dat de zonnebrillen in NL weer op kunnen, de slippertjes binnenkort weer uit de kast gehaald kunnen worden en er weer wat meer kleur in de wereld komt ipv alleen maar wit. Roseetjes op terras, lammetjes in de wei en vlindertjes in de lucht (en in de buik). Geniet ervan!

Oja, jullie zijn vast heel nieuwsgierig naar ons 'love-life'. Dat is dan jammer, want wat in Australie gebeurt, blijft in Australie. Nee hoor, wees maar niet bang, nog geen All You Need Is Love / Grenzeloos Verliefd - perikelen in het vooruitzicht.

That's all for now.

Cheers!

The Dutchies

P.s. Deb, bedankt voor de fotoruimte. Sorry dat we niet zoveel geplaatst hebben, maar er komt een nieuwe camera aan volgende week en daar gaan we dan ook zeker gebruik van maken om de fotoruimte op te vullen! En NZ gaat vast voor heel veel mooie shots zorgen.

• 21 Maart 2010 - 08:23

Daisy:

Lieverdjes,

Zo goed om te horen dat het goed met jullie gaat! Mis jullie wel verschrikkelijk. Ik had jullie graag tips gegeven voor jullie aankomende bezoek aan nieuw-zeeland, maar zoals jullie weten hebben wij veel te weinig kunnen zien ;)

Dus mijn tip aan jullie: Zorg dat je Nieuw zeeland ziet. Hihi

Dikke kus X

• 21 Maart 2010 - 09:44

Germa:

Pfff zit ik hier even jaloers te worden... wat een heerlijk verhaal weer. Zo te horen vermaken jullie je prima! Geniet er vooral van!

Groetjes!!

• 21 Maart 2010 - 09:46

Pa (Inge):

Leuk dat jullie na lange tijd weer eens een stukje geschreven hebben.
    Het was allemaal weer goed verwoord.
    Wat betreft de jongens, zoek als je terug bent maar een stoere boeren knul net als ik heb gedaan een boeren meid.
    De foto's van de motor komen nog per mail.
    Nog veel geluk en plezier.
    Groetjes pa.

• 21 Maart 2010 - 10:17

Froukje:

Hi chica's!

Mooie verhalen hoor! Heerlijk daaro! :-)

Geniet ervan! xx

• 21 Maart 2010 - 11:20

Albert En Gerie:

Eén groot feest
    Dikke knuffel

• 21 Maart 2010 - 11:54

Piep:

Jullie zien er zooow gelukkig uit!!
    xx

• 21 Maart 2010 - 12:28

Joyce:

Meiden,

Wat heerlijk om weer zo'n blog van jullie te lezen! Klinkt idd nog steeds 'amazing!'. En jullie zien er zeker erg happy uit! Top! Snap dat het lastig is als je het zo naar je zin hebt om verder te reizen..Maar trust me, NZ is ook echt 'amazing'! Zal op m'n werk ff wat gave hotspots & must sees checken..

Carpe diem!

Kus x

• 21 Maart 2010 - 13:49

Anne-Meike:

Hoera! Jullie leven nog! En hoe...NICE! Super leuk te lezen weer:)
    Enjoy Sydney life! Xx

• 21 Maart 2010 - 15:47

Debby:

Heeeujjj.. eindelijk weer een stuk!! En mooie foto's. Zo krijgen wij een nog beter beeld bij jullie verhaal. Ga zo door! Werkse! Kus Debby

• 21 Maart 2010 - 18:49

Ome Piet Tante Maart:

bedankt weer voor het leuke verslag.en wat een mooie foto's.hartelijke groeten van ons en nog heel veel plezier

• 21 Maart 2010 - 20:27

Heleen En Jeroen:

Wat leuk om eindelijk weer een verslag te lezen ;). We zitten er al weer helemaal in, het is nog steeds super zeg! Gaan jullie daar nog maar lekker genieten en zoek de all-you-need = love man maar in Holland op!

Dikke kus x

• 22 Maart 2010 - 08:17

Femke:

Nu hier het 1e zonnetje zich heeft laten zien, kan ik die zonnige foto's van jullie ook wat meer waarderen! ;) Ziet er nog steeds geweldig uit! En Lyaan, volgens mij ken ik jullie roomie Joro van kickboksen, watch out ;)

XxXx

• 22 Maart 2010 - 11:06

Lars:

Lieve babes in de grote stad, ik ben trots op jullie! Zo zie je maar weet wat even doorzetten kan bereiken; een heerlijk leven in beautiful Sydney!

Nog even doorgaan met centjes verdienen en dan huphup, de natuur in. Dat zal een groot verschil zijn, maar vast ook een mooi nieuw avontuur.

Ik ben intussen solo naar het zuiden gereisd waar ik nu bijna een week in een hippieactige community verblijf. Beetje vreemd maar wel lekker;)

Spreek jullie snel,

inge de groeten.
    cyprus is better! lol

• 22 Maart 2010 - 17:51

Corette:

Goed om weer van jullie te horen! We love you!!

• 23 Maart 2010 - 08:59

Kik:

Meiden!!
    Bedankt voor de opoffering want het is super om jullie verhaal te lezen!
    Fijn dat alles zo goed gaat en jullie onwijs genieten (had ook niet anders verwacht)

Enjoy the good life!

Liefs van mij en kusjes van Jayden!x

• 23 Maart 2010 - 19:47

Linda:

Hey Ingies en Lyane,

Nou weer genoeg meegemaakt en hard aan het werk!!! Goed bezig, zo centjes verdienen!!! Kan je ze ook weer lekker uitgeven.

En een wedding moet natuurlijk wel in Nederland komen horen (ha, ha).

Genietse,

x Tinus, Lin en Tim

• 24 Maart 2010 - 08:12

Saskia:

Hey Inge leuk om jullie blog ff te lezen! Ik vertrek maandag naar Sydney, kom daar dinsdagavond rond half 6 aan en blijf tot 3 april. Kunnen jullie toevallig nog een roomy in huis gebruiken of weet je misschien een andere relaxte slaapplek? Lijkt me sowieso leuk om ff een drankje te drinken! Groetjes Saskia (schoonzussie van Mirjam) ;-) saskiavrielink@gmail.com

• 24 Maart 2010 - 10:58

Sabine :

Ik kan jullie niet vinden :( (State Library)Mag ik een hint want ik kan het niet uitstaan!

• 26 Maart 2010 - 13:16

Bertien:

GE-WEL-DIG verhaal weer! Had het al een keer vluchtig gelezen...dus dacht moet het ook nog een x goed lezen en natuurlijk een berichtje achterlaten..dus bij deze! =) Hele leuke foto's ook weer. Heel veel plezier in N-Z!! Daar kun je vast en zker heel veel mooie foto's schieten. Mis jullie! Xx Bertien

• 26 Maart 2010 - 13:22

Inge:

@ Sab: ik kan ons ook niet vinden haha, maar we waren er wel!

• 27 Maart 2010 - 14:27

Ellen :

Hoi Meiden. Leuk om weer wat te lezen van jullie. Geniet nog maar lekker. Jan en ik zijn 10 dagen naar Schiermonnikoog geweest.Vandaag thuis gekomen en dat is al zo'n eind weg.Dus Australie zit er dus voor mij niet in.
    Groetjes

• 29 Maart 2010 - 09:06

Rachel:

Hey meiden,
    WAt een gave foto's weer! En leuk om weer wat verhalen te lezen.
    Ik ga vanmiddag onze reis boeken. Heb er zoveel zin in!
    Deze week tentamenweek.. pff. Ben jaloers op jullie! xx

• 29 Maart 2010 - 10:14

Jans:

Ing en Lyane!!!

Wat een leuk verhaal weer!! Geniet nog lekker de laatste 2 weekjes in Sydney en dan op naar Nieuw-Zeeland!! Have fun..

Kus Janneke

• 03 April 2010 - 12:54

Gert En Nel En Kids:

Hoi meiden , weer een heel leuk verslag. En nu bijna zover om te vertrekken naar Nieuw-Zeeland, lekker weer een nieuwe fase na een tijd op dezelfde plek . Hele goeie reis en heel veel plezier .
    groetjes ons xx

• 05 April 2010 - 13:29

Joshi:

Wat een heerlijk verhaal! en zooo lang, maar boeiend en goed geschreven! zeg inge kan ik jou niet inhuren om mn scriptie te schrijven? Daar ben ik nu dus mee bezig en toen dacht ik oh nee ik moet nog even op jullie site kijken.. weer een half uur verder!

Mis jullie nog steeds! Tot augustus, maar nu eerst ontzettend gaan genieten van Nieuw Zeeland!! dikke dikke kus

• 06 April 2010 - 16:51

Hoi Inge En Lyane :

Goede reis gehad naar Nieuw Zeeland.Wij wensen jullie daar net zo veel reis plezier als in Austalie.Leuk dat jullie het nog steeds naar je zin hebt.Ook veel lees plezier gehad van de verslagen.gr oma en jannie