Nau mai haere mai ki Aotearoa! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Inge & Lyane - WaarBenJij.nu Nau mai haere mai ki Aotearoa! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Inge & Lyane - WaarBenJij.nu

Nau mai haere mai ki Aotearoa!

Door: Inge & Lyane

Blijf op de hoogte en volg Inge & Lyane

08 April 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Oftewel: Welkom in Nieuw Zeeland! Voor ons en ook voor jullie, nu jullie over onze belevenissen hier kunnen gaan lezen. Op dit moment zitten we in Auckland, waar we gister na een vlucht van 3uur zijn aangekomen. Voorspoedige vlucht, alleen konden we het natuurlijk weer niet laten om als laatste het vliegtuig in te stappen... Verder nog niet veel te vertellen, behalve dat het wennen is aan de temperatuur, zo'n 10 graden kouder dan Sydney! En een kamer delen met 11 mensen met ieder z'n eigen slaapgewoonten is ook wel even anders. Oja, en leven uit een backpack, al ons hebben en houwen op onze rug. Maar heel leuk, een groot nieuw avontuur in een nieuw land.

Van Auckland nog niet veel gezien, na 3,5 maand Sydney hebben we wel even genoeg stad gezien (lees: van Sydney hebben we nog laaang niet genoeg, maar te weinig slaap afgelopen weekend dus vooral te moe en te lui om door de stad te wandelen), dus hebben we vooral lekker gechilld in het hostel (zo zijn we op 't moment helemaal verrimpeld door 1,5uur jacuzzi). Vanaf morgen gaan we echt op pad en de eerste bestemming is Rotarua, "het gebied van de smeulende vulkanen, spuitende geisers en warme modderpoelen". We proberen in de komende 3,5 week zoveel mogelijk hotspots van NZ te gaan bezoeken, maar dat moet wel goedkomen. Onze persoonlijke tourguide & NZ-specialist Saskia Vrielink (logeerde bij ons vorige week, erg gezellig!) heeft voor ons een 'Nieuw-Zeeland-in-23-dagen-tour' uitgestippeld waar we ons zoveel mogelijk aan willen houden. Toch fijn om een beetje richtlijnen te hebben :)

Van Sydney hebben we nog niet officieel afscheid genomen omdat we daar eind april weer terugkeren voor ongeveer een week, voor we verder gaan reizen door Australie. We hebben veel foto's gemaakt nog de laatste week, maar die komende een andere keer, nu niet online op de laptop.

Nu naar bed, morgen vroeg uit de veren! Het is hier trouwens 10 uur tijdsverschil met NL (in Sydney is het nog 'maar' 8uur later ivm wintertijd in Oz).

We houden jullie op de hoogte van onze belevenissen in Kiwiland!

liefs x

• 07 April 2010 - 13:05

Marloes:

Enjoy Chickies!!!

x

• 07 April 2010 - 13:39

Marjet:

OOhh nu weer Nieuw Zeeland, wat een lucky basterds zijn jullie toch ook! Keep on doing this great job! Enjoy lieverd! Dikke kus een VJJ :)

aka a very jalous jetje ;) haha

• 07 April 2010 - 13:46

Piep:

Ik eet nu KIWI..

xx

• 07 April 2010 - 14:15

Mirjam:

Have fun tijdens jullie avonturen! X

• 07 April 2010 - 14:16

Albert En Gerie:

Nou meiden, het backpackgevoel zal wel niet lang blijven. Met jullie charmes hebben jullie het binnen de kortste keren wel voor elkaar om ergens een luxe slaapplaats te hebben.
    GENIET!!!!
    Dikke kus

• 07 April 2010 - 15:15

Ellen:

Veel plezier in Nieuw Zeeland,hebben jullie wel je tandenborstels ingepakt ?

Groetjes
    Ellen

• 07 April 2010 - 15:41

Bertien:

Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Het zal zeker weten weer even wennen zijn..weer backpacken en 10 graden kouder. Ben zoals altijd weer erg benieuwd naar de foto's..helemaal nu Ings een nieuwe camcam heeft =) Enjoy Nieuw-Zeeland meisjes. Kiwi Kiwi Kiwi...Oi Oi Oi!!! hahhahah Luv Ya Xx

• 07 April 2010 - 15:55

Thea:

Heel veel reisplezier toegewenst in NZ. Is toch handig dat Saskia bij jullie is geweest, jullie wisten immers zelf nog niet hoe en wat jullie in NZ gingen doen!!

Liefs,

PS je pakketje is nog niet binnen maar zodra het er is hoor je het.

• 07 April 2010 - 16:18

Ria En Jan:

nou meiden,veel plezier in NZ. misschien zijn daar wel leuke lovers? anders wel weer als jullie in nederland terug zijn. liefs en gr.

• 07 April 2010 - 16:18

Have Fun meiden!

• 08 April 2010 - 06:55

Wilma Hendriksen:

Hoi Inge,

Gisteren je moeder gesproken en ik hoorde dat je nu in Nieuw Zeeland zit. Je bent alweer een half jaar weg wat gaat de tijd snel!maar je hebt gelukkig nog even. Als je terugkomt kun je gewoon weer komen volleyballen hoor, kunnen nog wel een goeie aanvaller gebruiken! Groetjes en geniet ervan. Wilma

• 08 April 2010 - 07:23

Maaike:

Heerlijk! Weer een nieuw avontuur! Ik was jullie helemaal vergeten te bellen door al de zenuwen die ik had ivm trial, maar ben blij dat jullie een 23 dagen tour uitgestippeld hebben!

Hier alles goed, trial was super leuk, leuk restaurant, leuke meiden. Ze bellen me deze week of ik mag blijven, spannend!

Geniet ervan lieverds en zie jullie in mei!

Dikke kussen

• 08 April 2010 - 09:50

Irene:

Haha, Rotorua! Be aware of.. de rotte-eieren lucht. De geisers stinken, maar zeker een bizar gezicht. Met een beetje pech ligt je huisje/tentje daar precies in de wind 'snachts zodat slapen redelijk lastig wordt. Maar dat was dan ook onze enige 'slechte' ervaring in NZ. Aanrader: koop de moddermaskertjes etc daar want die zijn heerlijk.
    Liefs, Irene.

• 08 April 2010 - 11:28

Anne:

HOW NICE! Ik vind dat jullie trouwens verrassend onberispelijk Nederland typen. Ik had verwacht dat er inmiddels wel wat Engelse grammatica-achtige-verschijnselen in jullie berichtjes zouden zijn verschenen.
    (Niet dat ik nou zo onberispelijk Nederlands typ, merk ik na dit berichtje...) slecht verhaal zeg.

• 08 April 2010 - 18:10

Geertje:

Hoi Inge en Ly, Heel veel plezier in het mooiste land ter Wereld. En Ly natuurlijk van harte gefeliciteerd met je nieuwe mooie nichtje Groetjes Geertje, Arend en de kids.

• 09 April 2010 - 07:27

Hanneke Bouw:

Wat leuk dat jullie nu in Auckland zijn.
    Is zeker ook mega groot.
    Ik heb een tante daar wonen de zus van mijn moeder zou alleen niet weten waar.hahah
    Heel veel plezier jullie !!1

Gr Hanneke

• 10 April 2010 - 07:58

Joshi:

ENJOY! my ladies!

en we zien wel weer de geweldige verhalen verschijnen! kus

• 11 April 2010 - 19:27

Jolanda:

Hoi Inge,

Leuk om weer eens wat te lezen van jullie! Als ik de foto`s van Henk en Marloes zag van Nieuw Zeeland, moet het er erg mooi zijn! Ik hoop dat jullie veel moois zullen zien! Veel plezier nog en de groetjes van Leo & Jolanda en de kids

• 12 April 2010 - 10:46

Willeke:

Hoi,

Nou, jullie genieten daar wel lees ik!
    Heel veel plezier in Nieuw Zeeland!

groetjes,
    Willeke

• 13 April 2010 - 13:05

Daisy:

Geniet van de kiwi-land moppies! Blijf jullie missen.

Dikke knuffel. X

Ps. Ik stuur snel een mail om ook jullie een beetje op de hoogte te houden! ;)

• 13 April 2010 - 15:53

Alicia:

Heej Meiden,

Klinkt weer gaaf allemaal!! Ben jaloers!! ;)
    Have fun daar en zie jullie leuke verhalen weer tegemoet!!!
    Dikke kus!!